خبرهای داغ:
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی شهرستان مانه و سملقان از تخصیص 40 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های پیشرفت و آبادانی دهستان شیرین سو در بخش زیرساخت و عمران در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۵۸۱۰
|
۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶

 

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ زیانلو مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی شهرستان مانه و سملقان از تخصیص 40 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های پیشرفت و آبادانی دهستان شیرین سو در بخش زیرساخت و عمران در سال جاری خبر داد و گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه که جزء ماموریت های اصلی سپاه پاسداران تشکیل شده، در راستای زدودن محرومیت از چهره روستاها و عمران و آبادانی در ابعاد مختلف فعالیت می کند.

وی محرومیت‌زدایی روستاها را از مهم‌ترین دغدغه‌های مجموعه سپاه عنوان کرد و گفت: بعد از گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی متاسفانه هنوز نتوانستیم که فضای محرومیت را از چهره ملت بزداییم٬ لکن سپاه خود را موظف کرده که در این زمینه فعالیت‌های چشم‌گیری داشته باشد که در این راستا دهستان شیرین سو با ضریب محرومیت بالا هدف‌گذاری شده است.

زیانلو تصریح کرد: از اقدامات عمرانی و آبادانی می توان به 10 کیلومتر راهسازی، ساخت 3 مسجد، 25 باب منزل، 2 استخر ذخیره آب، احداث 2 مدرسه، حصار کشی مدارس، ساخت 5 آبنما، 2 پروژه آبرسانی، فنس کشی پرتگاه ها، بهسازی چشمه ها و انتقال آب شرب اشاره کرد.

وی اضافه کرد: با تشکیل قرارگاه پیشرفت و آبادانی فضای خدمت به مردم در دهستان‌ ایجاد شده و بنا است اقدامات با همکاری مردم و دستگاه های مرتبط انجام شود چرا که اگر کارها با همکاری انجام شود ماندگاری و تاثیرگذاری آن بیشتر است.

زیانلو اشاره کرد: امروز بنا است اقدامات مناسبی برای روستا به عنوان پایلوت کار در بخش های اقتصاد، تعلیم و تربیت، فرهنگی و سلامت صورت گیرد. در حوزه فرهنگی برنامه ها و اقدامات با محوریت امام جماعت روستا و افراد صاحب نفوذ انجام می شود.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادنی مانه و سملقان در ارتباط با برنامه های تعلیم و تربیت برای دانش آموزان در روستاها بیان داشت: در حوزه تعلیم و تربیت دانش آموزان با این نگاه که به روستا سوق پیدا کنند و علاقه‌مند به خدمت به روستا باشند تربیت می‌شوند.

وی ادامه داد: سعی داریم در حوزه سلامت، طب ایرانی اسلامی که خواست مقام معظم رهبری و مراجع تقلید است را اجرایی و سبک زندگی ایرانی اسلامی را فراگیر کنیم که این حوزه با رویکرد پیشگیری است.

وی خاطر نشان کرد: در کارگروه اقتصاد بنا است که اشتغال در روستاها ایجاد شود،زیرا اشتغال، پایداری، ثبات و تولید را به همراه داشته و سیاست‌های مقام‌معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی در این حوزه عملیاتی می‌شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها