'عاطف الطراونه' رئیس پارلمان اردن در اشاره ضمنی به ایران وسوریه، گفت : بسیار مهم است که ما گزینه ها و ائتلاف های خود را توسعه دهیم و در عین حال روابط با دیگر کشورهای عربی را هم حفظ نماییم.
کد خبر: ۸۹۶۶۵۳۰
|
۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳

به گزارش سرویس بین الملل بسیج خبرگزاری بسیج، به نوشته روزنامه 'القدس العربی' چاپ لندن ، طراونه روز یکشنبه (3 دی 96) در جلسه پارلمان اردن گفت: ضروری است که اردن ائتلاف هایش را بدون این که روی روابط راهبردی با کشورهای عرب خلیج (فارس) تاثیر بگذارد، بررسی کند.
الطراونه افزود: درگیری ومشکلات کشورهای عربی نباید موجب ادامه پایمال شدن آرمان فلسطین شود، زیرا این موضوع باعث افزایش بحران ها می شود که خطر شعله ور شدن منطقه را به همراه دارد.
وی تاکید کرد: وارد کردن هر گونه خدشه ای به واقعیت تاریخی و قانونی قیمومیت اردن بر مقدسات اسلامی و مسیحی در بیت المقدس که در در سال 1994 ، در چارچوب معاهده صلح 'وادی عربه' میان اردن و' اسراییل' امضا شد، باعث شعله ور شدن آتش خشم فلسطینی ها می شود و پیامدهای آن فراتر از فلسطین وبه جهان عرب و اسلام کشیده خواهد شد.
القدس العربی افزود: الطراونه چند روز پیش با مجتبی فردوسی پور سفیر ایران و ایمن علوش کاردار سفارت سوریه در امان دیدار کرد و بر ضرورت توسعه روابط دوجانبه تاکید کرد و پیروزی های ارتش سوریه علیه تروریسم را تبریک گفت.
بر اساس این گزارش ، سفرای ایران و سوریه نیز در دیدار با رئیس پارلمان اردن بر حمایت تهران و دمشق از قیمومیت امان بر اماکن مقدس در بیت المقدس تاکید کردند.
اظهارات رئیس مجلس اردن در حالی مطرح می شود که گزارش هایی مبنی بر اختلاف میان اردن و عربستان و تنش محرمانه در روابط دو کشور در پی موضع این کشور در قبال تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورد اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی وجود دارد.
به گزارش منابع پارلمانی اردن، طراونه پس از نشست بین المجالس عربی که صحنه اعتراض عربستان نسبت به قیمومیت اردن بر مقدسات اسلامی قدس بود، با سفرای ایران و سوریه دیدار کرد.
بر اساس قوانین بین الملل و معاهده صلح اردن و 'اسراییل'، امان تنها قیم مقدسات اسلامی و مسیحی در بیت المقدس محسوب می شود.

ارسال نظرات