رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان، کمک‌ های فنی و اعتباری قانون بودجه سال 97 را فرصتی مطلوب برای ایجاد اشتغال پایدار دانست و گفت: دغدغه اصلی مردم اشتغال است و دستگاه‌ها باید همه اهتمام خود را برای ایجاد اشتغال فراگیر انجام دهند.
کد خبر: ۸۹۶۹۴۲۶
|
۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمد اسلامی استاندار مازندران در کارگروه شورای برنامه ریزی استان از اختصاص ۲۵۳ میلیارد تومان برای ۷۷ طرح ملی مازندران در بودجه ۹۷ خبر داد و گفت: تلاش شبانه روزی و جهادی دستگاه ‌ها بیش از هر زمانی لازم است تا گرهی از مشکلات مردم باز نماید و زمینه رونق فضای کسب و کار و اشتغال را فراهم آورد.

وی اشتغال واقعی را کارآفرینی عنوان کرد و با تاکید بر این که جوانان و دانش آموختگان جویای کار باید با تشکیل هسته ‌های کسب و کار در جهت ایجاد اشتغال پایدار تلاش کنند، افزود: دستگاه ‌ها یک میز آگاهی بخشی و اطلاع رسانی اشتغال راه اندازی کنند و با توجه به این که قوانین بودجه و تسهیلات لازم در راستای تقویت اشتغال پیش بینی شده است باید با اقدام و عمل تأثیر گذاری در این بخش اتفاق بیفتد.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان، کمک‌ های فنی و اعتباری قانون بودجه سال ۹۶ را فرصتی مطلوب برای ایجاد اشتغال پایدار دانست و گفت: دغدغه اصلی مردم اشتغال است و دستگاه‌ها باید همه اهتمام خود را برای ایجاد اشتغال فراگیر انجام دهند.

اسلامی با بیان این که دانش آموختگان فاقد شغل جویای کار برای استفاده از اعتبارات بسته کمک‌ های فنی و اعتباری بودجه در اولویت قرار گیرند، افزود: اعتبارات این بخش شهرستان محور باشد و بر اساس برش شهرستانی تخصیص یابد تا تسهیلات اشتغال ارزان قیمت به جویندگان واقعی کار اختصاص یابد.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه در توسعه اشتغال روستایی باید تحول ایجاد شود و در این راستا نباید صرفاً به منابع تخصیصی اکتفا کرد و دستگاه‌ها باید تحرک بیشتری برای تقویت اشتغال داشته باشند، گفت: اشتغال واقعی باید در عمل اتفاق بیفتد و در این خصوص لازم است از ظرفیت‌های قانونی بهره گیری درست شود.

اسلامی با بیان اینکه اشتغال پایدار اولویت اول دولت در بودجه ۹۷ است با توجه به برنامه محور شدن اعتبارات لایحه بودجه سال ۹۷ بر تلاش دستگاه‌ها برای افزایش سهم بری استانی تاکید کرد و افزود: اعتبارات تخصیصی به مازندران باید با واقعیت‌های استان تطبیق داشته باشد و این مهم نیازمند تلاش همه است.

وی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۹۷ خواستار تحرک جدی و به تصویر کشیدن عملکرد نظام برای مردم شد و گفت: دستگاه‌ ها برای جذب اعتبارات ملی تحرک بیشتری داشته باشند و از تسهیلات و ظرفیت‌ های قانونی موجود با اقدام و عمل برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی استفاده کنند.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها