سخنگوی مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا درباره مواضع وی در قبال تحولات اخیر ایران گفته که معاون ترامپ از سال 1388 حامی قاطع «معترضان ایرانی» بوده است.
کد خبر: ۸۹۷۰۳۷۱
|
۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵

مایک پنس از اعتراضات 1388 حمایت کرده بود/ او و ترامپ قاطعانه حامی «معترضان ایرانی» خواهند بودبه گزارش سرویس بین‌الملل بسیج خبرگزاری بسیج، در ادامه اظهارنظرهای آمریکایی‌ها درباره آشوب‌های اخیر در ایران، سخنگوی معاون رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده که «مایک پنس» در سال 1388 حمایت خود از «معترضان ایرانی» را ابراز کرده بود.

«مایک پنس» جمهوریخواه از 2001 تا 2013 عضو مجلس نمایندگان آمریکا بوده و پیش از آغاز به کار به عنوان معاون رئیس‌جمهور این کشور(از 2013 تا 2017) هم فرماندار ایالت ایندیانا بود.

حالا سخنگوی «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا با افتخار از سابقه حمایت پنس از فتنه 1388 سخن گفت و بر «حمایت قاطع» او از آشوب‌های اخیر ایران تاکید کرد.

«آلیسا فرح» در توئیتر خود نوشت: «به سال 2009 برگردیم. معاون رئیس‌جمهور آمریکا که در آن زمان عضو کنگره بود، از دولت اوباما خواست حمایت بیشتری از معترضان ایرانی نشان دهد».

سخنگوی پنس افزود: «معاون رئیس‌جمهور پنس برای سال‌ها، حامی مردم ایران که در برابر رژیم سرکوبگر ایستاده‌اند، بوده است. او و رئیس‌جمهور ترامپ با قدرت از معترضان ایران حمایت خواهند کرد».

سخنگوی معاون دونالد ترامپ برای اثبات حرفش، لینک مصاحبه 27 خرداد 1388 پنس به عنوان عضو مجلس نمایندگان آمریکا با شبکه سی‌ان‌ان را هم منتشر کرد.

معاون کنونی رئیس‌جمهور آمریکا در آن مصاحبه گفته بود: «از اینکه رئیس‌جمهور(اوباما) گفت معترضان این حق را دارند که شنیده شوند، تشکر می‌کنم اما با کمال احترام، با تصمیم دولت برای ترسیم خط عدم مداخله(در موضوع اعتراضات ایران) مخالفم».

وی افزود: «از نظر من، ما شاید فرصتی برای شروعی تازه داشته باشیم البته نه با حاکمان ستمگر در تهران، بلکه با مردم خوب و شجاع ایران که قدم جلو گذاشتند».

پنس که عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا بوده، در آن سال قطعنامه‌ای هم برای حمایت از فتنه 1388 به مجلس نمایندگان آمریکا ارائه داد.

 
ارسال نظرات