مشاور استاندار خراسان رضوی در امور حاشیه شهر خبر داد؛
مشاور استاندار خراسان رضوی در امور حاشیه شهر مشهد گفت: از ابتدای امسال با تخصیص یک هزار و ۳۰ میلیارد ریال اعتبارات تبصره ۳۶ و بافت‌ها فرسوده و ناکارآمد شهری، در حاشیه مشهد پروژه‌های متعددی اجرایی و عملیاتی شده است.
کد خبر: ۸۹۷۲۲۸۷
|
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محسن کوهی افزود: این رقم از محل اعتبارات ستاد بهسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در سال ۹۵ می‌باشد که ابتدای سال جاری در اختیار استان قرار گرفته است.

وی گفت: عمده پروژه‌های اجرایی با اعتبارات تخصیص یافته در زمینه جمع آوری فاضلاب، تعویض شبکه‌های برق متوسط وضعیف مناطق حاشیه‌ای، ایجاد روشنایی مناسب در سکونتگاه‌های غیر رسمی، ایجاد ۴ سالن ورزشی و ۴ مدرسه، سه مرکز جامع سلامت و یک پایگاه اورژانس می‌باشد.

مشاور استاندار خراسان رضوی در امور حاشیه شهر مشهد احداث ۶ کتابخانه عمومی، چهار کارگاه آموزشی، هفت خانه محله، سه پارک و فضای سبز، بهسازی و تعریض برخی از معابر شهری این مناطق، احداث و نوسازی شبکه آب و فاضلاب یکی از پهنه‌ای، ساماندهی مسیل کشف رود و بازگشایی و احداث جاده دسترسی و اجرای خط انتقال آب در بخشی دیگر از این مسیر را از جمله دیگر پروژه‌هایی خواند که با این اعتبارات در دست اجرا و انجام است.

وی اظهار کرد: این پروژه بخشی به انجام رسیده در دست اجرا می‌باشد و تلاش شده سرعت مناسب و کیفیت خوب انجام شود.

وی با بیان اینکه حاشیه شهر مشهد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر حاشیه نشین و سه هزار و ۸۹۴ هکتار از وسعت و گستردگی زیادی برخوردار است، افزود: طی دولت تدبیر و امید با همه کمبود‌ها و محدودیت‌ها تلاش زیادی شد تا دستگاه‌های به تناسب توان و منابع خود در این حوزه اقداماتی را در جهت بهبود و ارتقا خدمات انجام دهند.

به گفته وی، این رقم اعتباری علاوه بر تلاش و خدمات قابل توجهی است که دستگاه‌های طی چهار سال گذشته در این حوزه انجام داده اند.

۳۶ درصد جمعیت مشهد با رقم یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در قالب هشت پهنه و ۶۶ محله در مناطق حاشیه‌ای این کلانشهر ساکن هستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها