کارشناس مسائل سیاسی گفت: شاخصۀ حکومت دین‌داران تبلور اخلاق در مَرام و منش آنان است و مردم دین را بر عرصه تئوریک نمی‌خواهند بلکه آن را در اخلاق و رفتار می‌پسندند.
کد خبر: ۸۹۷۲۳۳۱
|
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام محمد مراغه در نشست بصیرتی حوزه ۴ میثم در ناحیه مقاومت بسیج سپاه ناحیه میثم مشهد  ضمن تقدیر از حضور باشکوه مردم در برنامه راهپیمایی همگانی اظهار داشت: این حضور پررنگ شما مردمان انقلابی و همیشه در صحنه نشانه ایمان شما و ولایت مداری شما مردمان عزیز است.
 
وی ادامه داد: این ولایت مداری و بصیرت ملت ایران در سال ۸۸ باعث شد تا خیال شومی که دشمنان داخلی وخارجی ما برای نظام اسلامی به سرمی‌بردند، به گور ببرند.

مراغه افزود: ما باید از نیرنگ و فتنه انگیزی دشمن در هر زمان غافل نباشیم، چون دشمن هیچگاه بیکار نخواهدبود، این پیام‌هایی که مردم را دعوت به آمدن در خیابان‌ها می‌کنند و با سوءاستفاده از واژه اعتراض به گرانی؛ آشوب خیابانی به پامی‌کنند و کاری می‌کنند که آقای ترامپ در طی پیامی بگوید «ما حامی مردم ایران هستیم»، فتنه جدیداست.

وی بیان داشت: سیاست و دین را می‌شود از دو دیدگاه بررسی کرد. بعضی افراد در غالب دین سیاسی حرکت می‌کنند یعنی استفاده ابزاری از دین؛ یعنی از دین استفادۀ شخصی کردن در راستای منافع و تحریک اجتماعی و عواطف دینی برای دیده شدن خویش، و این مهمترین شاخصۀ رفتار کسانی است که دین سیاسی را مّدنظر دارند و افرادی که سیاستشان زاییدۀ دین است به همین دلیل به آن سیاست الهی وانقلابی (قیامُ للهِ) گفته می‌شود.

این کارشناس سیاسی شاخصۀ چنین سیاستی را آمیختگی دین با اخلاق دانست وافزود: شاخصۀ حکومت دین‌داران تبلور اخلاق در مَرام و منش آنان است. اصولاً مردم دین را برعرصۀ تئوریک نمی‌خواهند بلکه آن را در اخلاق و رفتار می‌پسندند.

وی ادامه داد:سیاست دینی همه چیزش منطبق بر اصول و اخلاق اسلامی است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها