استاد فلسفه دانشگاه علوم اسلامی رضوی در مراسم بزرگداشت «جهان پهلوان تختی»:
استاد فلسفه دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: جهان پهلوان تختی با تجلی صفات خداوند در وجود خودش توانست در دل‌ها ماندگار شود.
کد خبر: ۸۹۷۲۷۶۰
|
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام مصطفی فقیه اسفندیاری در مراسم بزرگداشت «جهان پهلوان تختی» که با حضور جمعی از پیشکسوتان کشتی کشور در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) برگزار شد، در تشریح ویژگی‌های پهلوان تختی اظهار داشت: مرحوم تختی با تجلی صفات خداوند در وجود خودش توانست در دل‌ها ماندگار شود.

وی ادامه داد: این ورزشکار نام‌آور، علاوه بر اینکه پیروز میدان کشتی بود، با غلبه بر هواهای نفسانی‌، پهلوان میدان درونی وجود خود نیز شده و با منش و رفتار خود سپاسگزار پدر و مادر خویش بود.

این استاد فلسفه گفت: انسان‌هایی مانند جهان پهلوان تختی در هر سِمَت، زمان و مکانی که باشند، با تحقق صفات الهی در وجود خود می‌توانند در ذهن و یادها باقی بمانند و این امر محدود به میدان ورزش نیست.

وی به سخن امیرالمؤمنین علی (ع) درباره فتوت اشاره کرد و گفت: فردی که می‌خواهد به فتوت و جوانمردی برسد باید از گناه دوری کند و رنگ خدا بگیرد. همچنین پهلوانان باید در برابر دنیاپرستی و مظاهر گناه، صبوری کنند.

فقیه اسفندیاری تصریح کرد: انسان‌هایی مانند جهان پهلوان تختی در هر سِمَت، زمان و مکانی که باشند، با تحقق صفات الهی در وجود خود می‌توانند در ذهن و یاد‌ها باقی بمانند و این امر محدود به میدان ورزش نیست.

وی ابراز داشت: جهان پهلوان تختی با منش و رفتار خود سپاسگزار پدر و مادر خویش بود و ما نیز باید این ویژگی‌ها را در خود پرورش دهیم.
 
این استاد دانشگاه عنوان داشت: در گذشته، نوجوانان علاقه بسیاری به جهان پهلوان تختی داشتند، اما به نظر می‌رسد امروزه چنین الگویی در عرصه ورزش کشور خلق نشده است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها