نشریه آمریکایی با زیرسئوال بردن اتاق فکرهای آمریکا و فعالیت‌های ضد ایرانی آن‌ها، با اشاره به «مؤسسه دفاع از دموکراسی‌ها» آن‌‌ را محفل لابی‌بازهای صهیونیست نام نهاد.
کد خبر: ۸۹۷۳۰۰۱
|
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، رسانه آمریکایی «ویک» در تحلیلی پیرامون اتفاق‌های اخیر در ایران نوشت:«دخالت آمریکا در امور ایران اوضاع را بدتر می‌کند.»

این رسانه با اشاره به فرصت طلبی تندروهای آمریکایی چون اندیشکده «دفاع از دموکراسی‌‌ها» و تلاش برای حمایت از اغتشاشگران و فعالیت‌های نو محافظه‌کارها و جنگ طلبان این کشور نوشت: البته هر چند که علت اصلی این حوادث مشکلات اقتصادی بود اما منجر به حضور طبقه میانی و حضور انبوه اهالی این کشور در این اعتراض‌ها نشد.

ویک با نصیحت به دولتمردان و برخی اتاق فکرهای این کشور ادامه داد: آمریکا باید به امور خود بپردازد . یک مورد بیان نشده در پس پرده سخنرانی‌ها پیرامون گسترش آزادی در ایران این است که گفته می‌شود آمریکا مرکز منحصر به فرد موسسه‌های ویژه آزادی‌های دموکراتیک است ، اما این‌چنین نیست.

آمریکا «نمونه ایده‌آل» یا بزرگترین کشور در سیاره نبوده و تنها مکانی نیست که مردم آن فروتن هستند. آمریکا کشوری بسیار بزرگ و ثروتمند با ارتش بزرگ و البته نابرابری‌های توانگر سالاری است.

به گزارش فارس، وبگاه ویک در بخش دیگر با زیر سئوال بردن نهادهای فکری و پژوهشکده‌‌های این کشور نوشت: موسسه‌های رسمی دموکراتیک آمریکا قدیمی‌ترین موارد موجود در جهان هستند که بیش از یک قرن از عمر آن‌ها می‌گذرد و تقریبا در تمام تاریخ حیات فاسد بوده و برای اصلاح این موسسات و نهادها باید آن‌ها را به سطح اروپایی‌ها در دهه پنجاه میلادی رسانید.

ویک در خاتمه با زیر سئوال بردن تلاش‌های ضد ایرانی اندیشکده دفاع از دموکراسی‌ها نوشت: اندیشکده دفاع از دموکراسی‌ها یک جریان به شدت طرفدار اسرائیل است.

این اندیشکده به طور ریشه‌ای نمادی از گروه‌های چانه زنی اسرائیلی بوده که زمان و انرژی خود را در باره دل نگرانی‌های اسرائیل و به ویژه این اواخر از بین بردن توافق هسته‌ای ایران و جلوگیری از بهبود نسبی روابط تهران و واشنگتن گذاشته است. تحلیلگران ارشد این موسسه نیز افرادی چون «روئل مارک گرشت» که حامی حمله پیشدستانه به ایران از سال 2006 به این سو بوده یا «مارک دوبوویتز» و « دانیل شاپیرو» هستند که معتقدند ضرورت دارد ایران تحریم شود.

ارسال نظرات