کارگاه تئاتر کاربردی، ویژه شیوه اجرا در مسجد در حوزه هنری مازندران برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۷۶۳۸۰
|
۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، در این کارگاه که با حضور تنی چند از کارگردانان جوان تئاتر استان برگزار شد، یاسر محمودی برنتی مسؤول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری مازندران، به بررسی مسائلی درباره شیوه اجرای نمایش در مساجد پرداخت.

وی به عنوان مدرس این نشست دو ساعته درباره اجرای مختصر و مفید در مسجد، تلاش برای ایجاد ارتباط با مخاطب و مشارکت فعال حضار، پرهیز از پراکندگی و گستردگی صحنه‌ها و تجهیزات، در نظر گرفتن امکانات خود مسجد و... مواردی را مطرح کرد.

مسؤول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری مازندران پس از نمایش فیلم اجراهای دوره اول جشنواره بچه‌های مسجد مازندران، به تحلیل برخی نواقص و ضعف‌ها پرداخت و شیوه‌های منطقی اجرای خارج از سالن را بررسی کرد.

رئیس حوزه هنری مازندران نیز در بخشی از این برنامه با فرصت خواندن اجرای نمایش در مساجد، افزود: کارگردان تئاتر مسجد باید خود مقید به ارزش‌ها و پیرو آن باشد تا اثرش تاثیرگذار بوده و باعث راهنمایی و تحرک و تغییر در مردم شود.

سینا دلشادی تصریح کرد: اگر چه شاید برخی فکر کنند جریان تئاتر مسجد مربوطه به سال‌های اخیر است، اما این رخداد به‌ویژه پس از انقلاب که مساجد به عنوان پایگاه‌های فعال فرهنگی محسوب می‌شدند پیشینه‌دار بوده و موقعیتی برای جذب علاقه‌مندان و ورود جوانان مذهبی به فضای هنر و تأثیرشان بر این عرصه است.

در ادامه این برنامه کارگردانان جوان به طرح مباحثی درباره اجرای نمایش در مسجد پرداختند.

بیشتر حاضرین در این نشست کارگردانان شرکت کننده در نخستین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد مازندران در سال گذشته بوده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها