بهزاد مهرکش:

سوئیچ فضای مجازی در اختیار دولت است؛ مسئولان از ظرفیت بسیج استفاده کنند

سردبیر خبرگزاری بسیج اظهار داشت: حقیقت آن است که اصطلاحا سوئیچ فضای مجازی در اختیار دولت است و باید دید مسئولان از ظرفیت بسیج که به لحاظ ذاتی همه مردم ایران را در بر می گیرد، استفاده می کنند یا خیر.
کد خبر: ۸۹۷۷۰۱۸
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳

سوئیچ فضای مجازی در اختیار دولت است؛ مسئولان از ظرفیت بسیج استفاده کنندبه گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رادیو گفت و گو، برنامه "آیینه داران بصیرت" رادیو گفت و گو با موضوع" نقش و پویایی بسیج در فضای مجازی "، با حضور مهندس بهزاد مهرکش سردبیر خبرگزاری بسیج و روزنامه عصر  ایرانیان به روی آنتن رفت.

مهندس بهزاد مهرکش در آغاز به حکم رهبر معظم انقلاب به سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین اشاره کرد و گفت: در این حکم رهبر انقلاب می فرمایند در ستاد بسیج برای راهبرد نگاری و رصد فعالیت ها و جلوگیری از نفوذ دشمن باید برنامه ریزی و فعالیت شود. رهبر انقلاب موکدا از بسیج خواستار مقابله با نفوذ فرهنگی هستند زیرا نفوذ آن از مسائل امنیتی دارای اهمیت بیشتری است.

وی افزود: حقیقت آن است که اصطلاحا سوئیچ فضای مجازی در اختیار دولت است و باید دید مسئولان از ظرفیت بسیج که به لحاظ ذاتی همه مردم ایران را در بر می گیرد، استفاده می کنند یا خیر.

سردبیر خبرگزاری بسیج به خاطره ای درباره ورود موبایل اشاره کرد و عنوان داشت: یکی از مسئولین تعریف می کرد وقتی موبایل به ایران آمد با اشتیاق به رهبر انقلاب اعلام کردیم و انتظار داشتیم ایشان بسیار استقبال کنند اما نخستین چیزی که ایشان مطرح کردند این بود که برای مهار افسار گسیخته این فناوری چه کرده اید؟ در واقع زیرساخت های لازم برای بسیاری از فناوری ها از جمله فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باید وجود داشته باشد.

سردبیر روزنامه عصر ایرانیان به شورای عالی فضای مجازی اشاره کرد و عنوان داشت: رهبر انقلاب مطالبات بسیار زیادی از اعضای شورای عالی فضای مجازی دارند؛ اهمیت فضای مجازی برای رهبر انقلاب به حدی است که فرموده اند اگر رهبر انقلاب نبودند، مسئول فضای مجازی کشور بودند. شورای عالی فضای مجازی باید پاسخگو باشد که چند جلسه برگزار شده است و در حوزه زیرساخت و تقویت پیام رسان های داخلی چه کرده است.

وی افزود: تک تک زیرساخت های اطلاعاتی بدون استعلام های امنیتی امکان نصب ندارند. این در حالی است که تمام زیرساخت های مخابرات غیربومی است و در کنار اینها اینترنت و شبکه های اجتماعی هم غیر بومی است و مسلم است که در چنین حالتی دچار مشکل می شویم.

ارسال نظرات