رئیس‌جمهوری اوکراین و نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور این کشور، اوضاع دونباس و دورنمای استقرار نیروهای حافظ صلح بین المللی در این منطقه را بررسی کردند.
کد خبر: ۸۹۷۹۰۷۸
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷

به گزارش بسیج بین الملل، خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری «تاس»، "پترو پروشنکو" رئیس جمهوری اوکراین در دیدار با "کورت ولکر" نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور اوکراین، روند کلی اوضاع در دونباس (مناطق شرقی اوکراین) و بخصوص دورنمای استقرار نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در این منطقه را مورد بررسی قرار داد.

دفتر مطبوعاتی دفتر ریاست جمهوری اوکراین امروز با اعلام این مطلب، یادآور شد که طرفین در این دیدار تاکید کردند که مقامات مسکو باید دیگر اراده سیاسی خود برای حل و فصل مسالمت آمیز اوضاع در دونباس را نشان داده و با استقرار نیروهای حافظ صلح بین المللی در منطه «اشغال شده» دونباس، از جمله در مرزهای مشترک روسیه و اوکراین، موافقت کنند.

بر اساس این اطلاعات، پروشنکو و دیپلمات آمریکایی نسبت به عدم هیچ پیشرفتی در اجرای تعهدات روسیه بر اساس توافقنامه مینسک، ابراز نگرانی جدی کرده و بار دیگر حضور «نیروهای نظامی روسی در منطقه دونباس» را عامل بی ثباتی در منطقه دانستند.

پروشنکو و ولکر، اهمیت تبادل اسرای انجام شده بین دو طرف مناقشه دونباس در روزهای پایانی سال 2017 را مورد تاکید قرار داده و ضروری دانستند که تبادل اسرا باید بطور کامل انجام شود.

طرفین همچنین اولویت‌های سیاسی-دیپلماتیک آمریکا و اوکراین در راستای حل و فصل اوضاع در شرق اوکراین را مورد تبادل نظر قرار دادند.

لازم به یادآوری است که "کورت ولکر" در جریان سفر خود به اوکراین امروز، چهارشنبه قرار است از برخی مناطق دونباس بازدید کند و روز پنج شنبه هم دیدارهایی با مقامات نظامی و دولتی اوکراین داشته باشد.

سفارت آمریکا در کی‌یف اعلام کرده است که سفر ولکر به مناطق شرقی اوکراین ممکن است به دلیل برودت شدید هوا لغو شود.

نماینده ویژه آمریکا در امور اوکراین، بعد از این سفر، عازم دبی (پایتخت امارات متحده عربی) خواهد شد تا روز جمعه در آنجا با "ولادیسلاو سرکوفسکی" مشاور ویژه رئیس جمهوری روسیه دیدار و گفت‌وگو کند.

ارسال نظرات