امام جمعه شهرستان نور، حماسه ششم بهمن مردم آمل را در حقیقت شجاعت، وفاداری، به صحنه آمدن همه نیروهای انقلاب و وفادار به نظام در استان مازندران، دانست و افزود: تجلی عظمت مردم مازندران در شهر آمل متجلی شد.
کد خبر: ۸۹۷۹۹۰۸
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی با توصیه به تقوی الهی و عمل به دستورات دین، انجام واجبات و ترک، معاصی و محرمات، اظهار کرد: نیت در عمل سبب تقوی الهی است، قبول و رد همه اعمال با نیت عمل است، حضرت علی(ع)فرمود: «نیت شالوده و زیربنای اعمال است»، هر چه که نیت کردید و در مسیر اراده قرار دادید در عمل هم انجام می‌دهید.

وی افزود: نیت بد، بلا و بدبختی به دنبال دارد، نیت فاسد، نیت درونی و فساد فرد را آشکار می‌کند و برکت را از بین می‌برد، از صفات متقین وفای به عهد است، قولی که داد باید عمل کند.

امام جمعه شهرستان نور در ادامه سلسله مباحث روحیه اخلاقی در فرهنگ نبوی اشاره و تصریح کرد: یکی از مصادیق اخلاق در عمل اخلاص است، خالص بودن شروطی دارد، باید زبان را از بدگویی، تهمت، دروغ و غیبت علیه برادر مومن، حفظ کرد، نمی‌شود گفت که فلانی باعث شد چون حتی شیطان هم نمی‌پذیرد که گناه را به گردن او بیانداز ید، ریا نداشته باشید، تمرین کنید و نفس را در اختیار و مالکیت خود در بیاورید و تکبر نداشته باشید.

احمدی، منشا ریا را نفاق و دورویی عنوان کرد و افزود: ریاکار، بر زبان ادعا دارد که برای رضای خداوند کار می‌کند اما در عمل و نیت برای نشان دادن و معروف و مشهور شدن است.

این مسؤول با اشاره به نزدیک شدن به ایام فاطمیه، خاطر نشان کرد: شهادت نخستین شهیده ولایت را در روزهای آینده به روایت 75 روز داریم، اما چرا گفتند فاطمه؟ حقیقت وجود نازنین حضرت ناشناخته ماند، یکی از ماموریت‌هایی که حضرت فاطمه(س) برای خود ترسیم کرد، دفاع از ولایت است، این درسی است برای همه که از ولایت دفاع کنند، امروز هم باید با تأسی از الگوی همه جهان اسلام از ولی فقیه زمان رهبر معظم انقلاب دفاع کنیم که مردم ما تاکنون هم چنین بودند.

وی با درخواست از مسؤولان برای تغییر چهره شهر با توجه به ایام و مناسبت‌ها، افزود: بازار و اصناف هم نقش مهمی دارند بنابراین همان طور که تاکنون نقش ایفا کردند همکاری کنند تا در مناسبت‌ها جشن‌ها و شهادت‌ها چهره شهر تغییر کند.

خطیب جمعه شهرستان نور با تبریک سی‌ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب و بازگشت حضرت امام(ره) به میهن اسلامی، بیان کرد: رهبر انقلاب چه زیبا فرمودند که «این انقلاب بی‌نام خمینی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست»، امام (ره) شخصیتی شجاع در مبارزه با فساد و استبداد و استعمار که تمام قد برای نجات ایران به صحنه آمدند.

امام جمعه شهرستان نور با تحلیل چهره قبل و بعد از انقلاب، اظهار کرد: چهره پلید رژیم ستم‌شاهی برای نسل جوان باید تحلیل و شناخته شود، یکی از کارهای سخیف این رژیم نوکری استعمار خارجی، نوکر و عمله غربی‌ها و دست نشانده انگلیس و آمریکا بود که ذلت را در کشور نهادینه کرد، طوری که سگ آمریکایی جایگاه بالاتر از شاه مملکت داشت، مستشاران آمریکایی چه جنایاتی که نکردند؛ اقتصاد کشور را به تاراج می‌بردند.

وی تصریح کرد: چهره انقلاب اسلامی که امام ترسیم کرد، عزت، سربلندی، استقلال، آزادی برای این ملت بوده است اینکه همه منابع و ذخایر و درآمد کشور برای همین مردم استفاده و به داد مسلمین در جهان برسد، رویارویی با بزرگترین مستکبر و قدرت جهان، بالاترین افتخار برای این ملت است که از شروع انقلاب، پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس تا به امروز هم  که سی‌ونهمین سالگرد را با اطاعت از ولی امر مسلمین جشن می‌گیریم.

امام جمعه شهرستان نور، حماسه ششم بهمن مردم آمل  را در حقیقت شجاعت، وفاداری، به صحنه آمدن همه نیروهای انقلاب و وفادار به نظام در استان مازندران، دانست و افزود: تجلی عظمت مردم  مازندران در شهر آمل متجلی شد.

وی به سرکشی از بازار، روستاها و مراکز سطح شهر در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: در این مدت در جمع نمازگزاران حدود 17 مسجد شرکت کردیم، انتظار مردم در روستاها به دلیل تردد زیاد خودروها و تصادفات منجر به فوت، تقاضای احداث سرعت‌گیر داشتند، آقایان هم می‌گویند قانون اجازه نمی‌دهد به آقایان در اداره راه عرض می‌کنم چرا قانون در همه جا یکسان نیست، منطقه مسکونی است مردم در دو طرف خیابان تردد می‌کنند باید امنیت جانی داشته باشند، هر قانونی تبصره و استثنا هم دارد، ما وظیفه داریم جان مردم را حفظ کنیم.

امام جمعه نور افزود: بازاریان خوب، مومن و متدین که در شکل‌گیری انقلاب، در دفاع مقدس، مناسبت‌های مختلف در کشور، همواره حضور داشته و دارند و پیشگام هستند هم نگران بودند، نشاط بازار یعنی نشاط اقتصاد در یک شهر، بازار از مسؤولان انتظار سرکشی و امنیت در بازار دارند، زورگیری مسلحانه در روز روشن در بازار برای کسبه گران تمام می‌شود، از دستگاه‌های انتظامی می خواهم رصد کنند تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد.

این مسؤول با اشاره به گلایه‌های رانندگان تاکسی شهر نور، اظهار کرد: اعلام نرخ جدید تاکسی در دوماهه باقیمانده از سال جای تعجب دارد، بعضا بعضی از ادارات هم خودشان را برای چیزهایی معطل می‌کنند که نباید بکنند مثلا برای جابجایی یک تابلو چند اداره را ماه‌ها درگیر کردند، ما باید کارهای کلان بکنیم نه اینکه به کارهای جزیی ماه‌ها سرگرم باشیم.

وی افزود: مردم ما همراه هستند، همراهی کنند، تا کار‌های بزرگی صورت گیرد، در همین مدت کارهای خوبی از جمله بازگشایی کمربندی را داشتیم  که از مالکان به دلیل همراهی و همکاری با فرماندار تشکر می‌کنم، این نشان می‌دهد که با هم‌افزایی و هماهنگی کارها پیش رفت.

خطیب جمعه شهرستان نور در پایان با قدردانی از فرماندار این شهرستان گفت: فرماندار جدید باید ‌دستگاه‌ها را بسیج کنند تا اتفاقات خوبی را شاهد باشیم، مردم هم همراهی می‌کنند و قدردان هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها