خبرهای داغ:
رئیس بسیج فرهنگیان خوزستان گفت: یکی از مهمترین برنامه های این سازمان در ایام دهه فجر برگزاری کنگره شهید شاخص بسیج فرهنگیان کشور «حبیب شریفی راد» است.
کد خبر: ۸۹۸۲۰۸۶
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲

 سرهنگ امید ملک پور عصر امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: ۳۹ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و در این مدت با وجود بحران های بسیار توانسته ایم خود را تثبیت و با اقتدار در سطح بین المللی خود را به عنوان یکی از کشورهای منطقه معرفی کنیم.

وی در ارتباط با برنامه های دهه فجر  در سال جاری گفت: از ابتدای دهه فجر برنامه های ما با حضور فرهنگیان در مراسم غبارروبی از قبور شهدا شروع می شود؛ همچنین روزهای ۱۳ و ۲۰ بهمن ماه نیز حلقه های صالحین بسیج فرهنگیان در نماز جمعه حضور باشکوهی خواهند داشت.

رئیس بسیج فرهنگیان خوزستان تصریح کرد: برگزاری همایش گفتمان انقلاب و دستاوردهای نظام در سطح شهرستان ها، برگزاری یادواره شهدای فرهنگی و همچنین نواختن زنگ ایثار و شهادت نیز از دیگر برنامه های بسیج فرهنگیان در ایام دهه فجر است.

 ملک پور یادآور شد: در ایام دهه فجر، همایش یاران انقلاب با رویکرد شهدای هسته ای و مدافع حرم در تاریخ ۱۹ بهمن با محوریت معاونت پرورشی در سطح ادارات استان با کمک کانون پرورشی فرهنگیان برگزار می شود.

وی حضور حداکثری بسیجیان و فرهنگیان در برنامه ۲۲ بهمن سال جاری که با توجه به حوادث ایام اخیر از شرایط ویژه ای برخوردار است را خواستار و ادامه داد: باید همه دست به دست هم داده و کمک کنند تا برای دشمنانی که دنبال پایه ریزی توطئه بر علیه نظام و کشور به طریق مختلف هستند، پاسخ دندان شکنی داشته باشیم.

برگزاری کنگره شهید شاخص بسیج فرهنگیان

رئیس بسیج فرهنگیان خوزستان با اعلام این خبر که یکی از مهمترین برنامه های این سازمان در ایام دهه فجر برگزاری کنگره شهید شاخص بسیج فرهنگیان کشور "حبیب شریفی راد" است، گفت: این شهید در خانواده مذهبی چشم به جهان گشود؛ وی از دلاورمردان دشت آزادگان و دارای سوابق ارزشمندی نیز هست.

ملک پور با اشاره به مفقودالاثر بودن این شهید اضافه کرد: این شهید دارای سوابق علمی درخشانی است که از دوران طاغوت شروع و تا دوران بعد از انقلاب هم ادامه داشته است؛ همسر شهید در دوران دفاع مقدس دو سال اسیر بوده و اکنون ساکن مشهد و کتابی هم برای شهید به رشته تحریر درآورده است.

وی یادآور شد: با توجه به خصوصیات این شهید از طرف ما به عنوان شهید شاخص استان به سازمان بسیج فرهنگیان کشور معرفی شد؛ تا به عنوان شهید شاخص بسیج فرهنگیان کشور انتخاب شود.

رئیس بسیج فرهنگیان خوزستان افزود: بعد از ابلاغ این موضوع در سطح استان ستادی تشکیل شد تا با همکاری مجموعه آموزش و پرورش خوزستان این شهید را برجسته و و ارزش های اخلاقی و کارهای بزرگ وی را به مردم معرفی کنیم.

 ملک پور خبر داد: مقرر شده تا کنگره ملی این شهید ۹ اسفند سال جاری با حضور مسئولان کشور و خانواده شهدای فرهنگی در خوزستان برگزار و در این کنگره از کتاب شهید نیز رونمایی شود.

وی با اشاره به رونمایی تمبر شهید در روز کنگره اضافه کرد: بیش از ۴۰۰ ساعت مصاحبه با رزمندگان و همسنگران، دوستان و خانواده این شهید انجام و در عین حال در ۴۱ منطقه آموزش و پرورش مراسم این شهید برگزار می شود.

برنامه ریزی برای برگزاری دوره های ضمن خدمت با نام این شهید

رئیس بسیج فرهنگیان خوزستان با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری دوره های ضمن خدمت با نام این شهید گفت: ساخت یادمان شهید در سوسنگرد در حال انجام هست که تاکنون حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 ملک پور با اعلام خبر پیگیری برای برگزاری یادواره شهید در سطح کشوری و وزارتخانه عنوان کرد: ساخت سردیس شهید انجام شده و ۱۸ بهمن در ساختمان مرکزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نصب می شود؛ ساختمان شماره سه این اداره کل نیز در همین تاریخ به نام شهید حبیب شریفی راد نام گذاری می شود.

وی تصریح کرد: نامگذاری یکی از میادین شهرستان سوسنگرد به نام این شهید نیز در حال پیگیری است. همچنین قرائت زندگینامه شهید در برنامه زنگ ایثار و شهادت ۱۵ بهمن نیز مصوب شده است.
رئیس بسیج فرهنگیان خوزستان خبر داد: یک مسابقه ورزشی نیز به اسم حبیب شریفی راد برای رشته های مختلف از جمله تنیس، فوتسال و دارت (فقط بانوان) در سطح خوزستان و طی دو مرحله منطقه ای و استانی برگزار می شود.

فعالیت ۴۱ هزار نفر بسیجی فرهنگی

ملک پور با اعلام این خبر که از ۶۷ هزار فرهنگی حدود ۴۱ هزار نفر به عنوان بسیجی فرهنگی فعال هستند، گفت: ۳۰۵ شهید فرهنگی تاکنون شناسایی شده که بعضا در استان هستند و برخی نیز از استان خارج شده اند.

وی در ارتباط با دیگر برنامه های این سازمان گفت: جشنواره علمی ـ پژوهشی با ارسال بیش از ۱۲۰ مقاله را داشتیم که سعی شده تا نخبه پروری را داشته باشیم و افراد مبتکر هم شناسایی شوند.

رئیس بسیج فرهنگیان خوزستان در پایان با اعلام این خبر که بسیج فرهنگیان خوزستان از نظر عملکرد در کشور رتبه برتر را دارد، ادامه داد: یکی از اصلی ترین حوزه ها آسیب های اجتماعی است چون جامعه به آسیب هایی مثل فرق ذاله و مواد مخدر گرفتار شده و اگر به این نپردازیم بیشتر آسیب می بینیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها