استاندار لرستان گفت: خدمات جمعیت هلال احمر لرستان در حوادث مطلوب و رضایت بخش است.
کد خبر: ۸۹۸۲۵۹۱
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سید موسی خادمی در آیین تجلیل از خدمات امدادگران جمعیت هلال احمر در مناطق زلزله زده کرمانشاه ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار کرد: جمهوریت الهی با رهبری حکیمانه امام خمینی (ره)به پیروزی رسید تا حکومتی مبتنی بر اسلام پایه گذاری شود.

وی افزود: یکی از شعارهای محوری حضرت امام رحمت الله وحدت بود که بسیار ایشان بر روی آن تاکید می کردند و همین وحدت نیز رمز پیروزی انقلاب بود.

استاندار لرستان بیان کرد: یکی از هنر های بنیان گذار انقلاب شکوهمند اسلامی این بود که همه سلایق و تفکرات و همه ملت را به شکلی گرد بیاورد تا مردم شعار وحدت آمیز استقلال آزادی جمهوری اسلامی سردهند و با آن هماهنگ شوند.

خادمی در ادامه از مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان به خاطر فعالیت هایی که در بحث ساماندهی حوادث دارد تقدیر کرد و افزود: در طی این مدتی که من در استان حضور دارم خیلی فعالیت های خوب و اثرگذاری انجام دادند که حقیقتاً جای تشکر دارد.

استاندار لرستان تصریح کرد: وجه مشترک خدمات جمعیت هلال احمر که اهمیت دارد انسانیت است زیرا خدمات آن طبقه بندی نمی شوند و به همه انسانها به یک شکل خدمات بشر ‌دوستانه ارائه می دهد چرا که ملیت- مذهب- سلیقه- رنگ و پوست نقشی ندارد و انسان در مقابل انسان محور فعالیت‌های هلال احمر است.

وی بیان کرد: اگر انسان مهمترین چیزیش که جان اوست در راه خدا داد بدانند که بالاتر از آن چیزی وجود ندارد چرا که جان مهمترین جنبه های وجودی انسان است که یک انسان دیگری می تواند انجام دهد.

خادمی گفت: اینکه انسان ها جان خود را در کف قرار دهند و بسیج شوند برای انسان های دیگری این کار ارزشمند و قابل تقدیر است و اوج ایثارگری است که نمونه واقعی آن در جمعیت هلال احمر قابل مشاهده است.

استاندار لرستان به خدمات جمعیت هلال احمر لرستان در زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: لرستان از استان های پیشتاز بود و همه تلاشش را کرد تا به واسطه همسایگی و قرابت هایی که بین دو استان وجود دارد و بسیج همه امکانات به آسیب دیدگان یاری برساند.

وی اظهار کرد: خدمات شایان استان لرستان در زلزله کرمانشاه در حالی بود که ما استان پر امکاناتی نیستیم اما همه مسئولان ملی و خود مسئولان استان کرمانشاه واقعاً خدمات استان و جمعیت هلال احمر لرستان را تحسین کردند و ابراز رضایت داشتند.

 

خادمی بیان کرد: امدادگران هلال احمر لرستان با همان غیرت و داشته هایی که در وجودشان بود و با حداقل امکانات توانستند بسیار خوب ظاهر شوند و کارهای خیلی خوب و تاثیر گذار انجام دهند.

 

استاندار لرستان همچنین به حادثه اشترانکوه نیز اشاره کرد و گفت: در حادثه ای که برای کوهنوردان در اشترانگوه اتفاق افتاد استان خیلی خوب عمل کرد به صورتی که دستگاه‌ها با هم توانستند به نحو مطلوب این حادثه را جمع کنند. این در حالی بود که همان لحظات نخست جستجو ها خوب انجام شد اما به دلیل شدت حادثه هیچ فرصتی برای نجات افراد وجود نداشت اما تلاش ها ستودنی بود و هیچ قصوری در لرستان مشاهده نشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات