مربّی عقیدتی بیان داشت: متاسفانه دشمن انگیزه دینی جوانان را با فضای مجازی کم یا بهتر است بگوییم از بین برده است.
کد خبر: ۸۹۸۲۷۸۹
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام احمد امین‌نیا  با حضور در جمعی از فرماندهان حوزه ها و معاونت‌ها و سربازان ناحیه مقاومت بسیج سپاه ناحیه میثم مشهد، از سویی فضای مجازی را خطر و تهدید برای جامعه دانست و ازسوی دیگر با توجه به بیانات مقام معظم ولایت که حوزه فضای مجازی به اندازه‌ی انقلاب اسلامی اهمیت دارد، تاکیدکرد: هیچ کس نمی‌گوید فضای مجازی به کلی نباید باشد، فضای مجازی باید باشد امّا به دوشرط مدیریت زمان و مدیریت محتوا.

وی  در ادامه به ۳ خصلت ویژه حضرت زینب (س) اشاره کرد و گفت: حضرت زینب (س) بصیرت داشتند، اهل مقاومت و استقامت بودند، اهل ایثار و از خودگذشتگی بودند.

وی افزود: زینب زینب شد، زینب زینب ماند که حتی بعداز ۱۴ قرن حاضرند برای حفظ حریم حرمش جان بدهند، چون حضرت زینب(س) راهش  و ولی امرش را شناخت. عده‌ای جریان حضرت زینب (س) با امام حسین (ع) را از دید بعد عاطفی بیان می‌کنند، و می‌گویند: علت اطاعت این بانوی بزرگوار  از امام حسن(ع) به این دلیل بود که برادرش بود اما باید گفت شأن حضرت زینب(س) بالاتر از این است که  مسیرشان در بعدعاطفی باشد. حضرت زینب(س) در حقیقت حاضر نبودند لحظه‌ای از ولی امر زمانش عقب بماند، این به معنی بصیرت است.

امین نیا در تبیین معنی بصیرت افزود: بصیرت یعنی ولایت مداری، یعنی، ولی امر زمان را بشناسیم و مطیع محض او باشیم، بصیرکسی است که تیزبین باشد، ریزبین باشد، کسی است که کلاه سرش نمی‌رود.

وی بیان داشت: از زمانی که جامعه پذیرای حکومت اسلامی شد دشمن درصدد مقابله با جامعه و حکومت برآمد و گزینه‌های مختلفی را روی میز قراردادند و عملیاتی کردند. درجنگ سخت  که ۳۲ کشور آنان راهمراهی می‌کردند نتوانستند کاری کنند چون دیدند مردم جانشان تقدیم حاکم دینیشان است بنابراین تصمیم گرفتند با جنگ نرم بر افکار و قلب‌های مردم نفوذ کنند.

امین نیا با توجه به اولین خصلت حضرت زینب (س) که بصیرت است، افزود: آدم بصیر، اندیشه اش فعال است، در شبهاتی که در دین، عاشورا، مهدویت، انتظار، ولی فقیه وارد می‌شود آگاهانه برخورد می‌کنند. امامتاسفانه دشمن انگیزه دینی جوانان را بافضای مجازی کم یا بگوییم از بین برده است، تا دیروزحجاب داشت اماحال می‌گویدحجاب چیست.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری از سال ۷۸ باچفیه حاضر شدند و تاحال همیشه چفیه دارند، از ایشان پرسیده شد چرا چفیه می‌اندازید: آقا در جواب فرمودند برای اینکه به مردم بفهمانم جنگ تمام نشده بلکه مدلش عوض شده است.

وی در پایان بیان کرد: چون والدین مدیریت زمان و محتوا را جدی نگرفتند آسیب‌های جدی‌ به نهادخانواده‌های ایرانی وارد شده است، از هم فاصله گرفته اند وچون درصد معاشرت افرادخانواده با یکدیگر پایین آمده است تهدیدات و ثمرات مخرب فضای مجازی در زندگ‌ هاجدی ترشده است. متاسفانه بیشترین کاربران استفاده کننده از تلگرام درکل دنیا، کشور ایران است. این خطراست، این تهدیداست. اما بخشی از آسیب‌های فضای مجازی هم به خاطرعدم کنترل فضای مجازی توسط مسئولین ما است. ما جوانان را از همه چیز منع می‌کنیم، ولی چیزی را جایگزین نمی‌کنیم. سیره انبیاء بر جایگزین کردن بوده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها