خبرهای داغ:
وزیر سابق اطلاعات گفت: برخی از افراد به دنبال ادغام نظام اسلامی در نظام جهانی سرمایه‌داری هستند و در این راستا برنامه‌های عملیاتی بسیاری را در سطح کشور دنبال می‌کنند که یکی از این برنامه‌ها استفاده از نخبگان غرب‌گراست درحالی‌که این موضوع‌ها خلاف آرمان‌های امام خمینی(ره) است.
کد خبر: ۸۹۸۳۵۸۱
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی امشب در مراسم بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت شورای اصولگرایان در مسجد چهارمردان قم برگزار شد،‌ با اشاره به اینکه جهان استکبار در شرایط کنونی در حال فروپاشی است، تصریح کرد: در مورد فروپاشی آمریکا 14 میلیون مقاله توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های آمریکا ارائه شده است که همه این مقاله ها عامل اصلی فروپاشی آمریکا را انقلاب اسلامی می‌دانند، هر چند این هدف در یک شب رقم زده نشده است.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان مقابل انقلاب اسلامی نقشه‌های بسیاری را دنبال کرده‌اند، عنوان کرد: دنیای استکبار با استفاده از کشورهای مختلف منطقه برای ناکارآمد نشان دادن نقش دین در اداره جامعه تلاش می‌کنند و در این راستا به دنبال ایجاد ارتباط میان جمهوری اسلامی و دنیای سکولار هستند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس فریب افکار عمومی را یکی از راهبردهای اصلی دشمن در هنگام انتخابات دانست و گفت: ایجاد گروه‌های تکفیری با میلیاردها دلار هزینه و حضور کشورهایی همانند عربستان در عرصه تقویت این گروه‌ها برای تضعیف قدرت انقلاب اسلامی است.

 

*القای ناکارآمدی نظام اسلامی از اولویت‌های در دستور کار دشمن است

وی با بیان اینکه با ایجاد داعش به دنبال معرفی آموزه‌های نادرست از دین مبین اسلام بودند، مطرح کرد: بسترسازی برای پذیرش نسخه‌های بیرونی به منظور توسعه و القای ناکارآمدی نظام اسلامی یکی دیگر از اولویت‌های در دستور کار دشمن است.

مصلحی با تاکید بر اینکه مدیریت در عرصه‌های اقتصادی کشور هیچ معنایی ندارد، گفت: هر چند رهبر انقلاب اسلامی به صورت مستمر از اهمیت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سخن به میان می‌آورند اما برخی از افراد هیچ توجهی به این سیاست‌ها ندارند.

وی ادامه داد: برخی از افراد داخلی به دنبال ادغام نظام جمهوری اسلامی در نظام جهانی سرمایه‌داری هستند و در این راستا برنامه‌های عملیاتی بسیاری را در سطح کشور دنبال می‌کنند که یکی از این برنامه‌ها استفاده از نخبگان غرب‌گراست درحالی‌که این موضوع‌ها خلاف آرمان‌های امام خمینی(ره) است.

 

*منزوی کردن نخبگان اصیل انقلابی از اهداف دشمن است

مصلحی تلاش برای منزوی کردن و به حاشیه بردن نخبگان اصیل انقلابی را از دیگر اهداف دشمن برشمرد و گفت: افرادی در داخل کشور برای محقق شدن این هدف دشمن تلاش می‌کنند؛ اکنون به دنبال خارج کردن حزب‌اللهی‌ها از میدان هستند به همین علت رهبری گفته‌اند که انقلابی‌ها باید آتش به اختیار عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه نفوذی‌هایی در داخل کشور در حال برنامه‌ریزی برای تحقق اهداف دشمن هستند، تصریح کرد: مقوله نفوذ بسیار قابل توجه و بررسی است، طی پنج سال اخیر رهبر انقلاب اسلامی در هر سخنرانی خود به مقوله نفوذ می‌پردازند اما برخی از افراد همچنان نسبت به این مقوله بی‌توجه هستند.

 

*دشمن به دنبال آنتی‌تز انقلاب اسلامی در قم است

وزیر سابق اطلاعات خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال تولید آنتی‌تز انقلاب اسلامی در قم است چراکه انقلاب اسلامی نیز از قم و با تکیه بر حوزه‌های علمیه آغاز شد و دشمن نیز همه سرمایه‌گذاری خود را برای این مجموعه‌ها گذاشته است.

وی با بیان اینکه دشمن با پروژه نفوذ در کنار شخصیت‌های برجسته کشور نفوذی‌هایی را قرار می‌دهد، اظهار کرد: افرادی را مأمور کرده بودند تا با مشغول کردن فکر مدیران اجازه ندهند که این افراد بتوانند از نخبگان توانمند در جایگاه‌های مهم استفاده کنند، به سراغ این نفوذی‌ها نیز نمی‌رفتند تا سرویس‌های اطلاعات نتوانند این افراد را شناسایی کنند.

مصلحی از پیچیدگی پروژه نفوذ دشمن یاد کرد و افزود: فردی با 10 واسطه، کاری کرده بود که پسر و دختری از مسؤولان با یکدیگر ازدواج کنند تا او بتواند با نفوذ به هدف مورد نظر خود برسد.

وی با تاکید بر اینکه ادغام جمهوری اسلامی در نظام جهانی سرمایه‌داری با استفاده از نخبگان غرب‌زده دنبال می‌شود، تصریح کرد: ایجاد مانع برای صدور انقلاب اسلامی و جلوگیری از الگو شدن انقلاب اسلامی یکی دیگر از اهدافی است که دشمن دنبال می‌کند.

 

*فتح حلب همانند فتح خرمشهر نشان‌دهنده امداد الهی است

مصلحی از صدور انقلاب اسلامی به عنوان یکی از برکات مبارزه با گروه‌های تکفیری یاد کرد و گفت: فتح حلب از الطاف الهی بوده و همانند فتح خرمشهر نشان‌دهنده یک امداد الهی است.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی ادامه داد: هر چند برخی در داخل کشور تحلیل‌های دشمن را در مورد جبهه مقاومت قبول داشتند اما در نهایت با ایجاد داعش تقویت جبهه مقاومت و پیروزی انقلاب اسلامی رقم زده شد به همین علت دشمن توطئه‌های جدیدتری را در دستور کار قرار داد که یکی از آنها رخدادهای ماه گذشته است.

 

*ایجاد شکاف میان مستضعفان و حاکمیت از اولویت‌های دشمن است

وی ایجاد شکاف میان مردم و حاکمیت را از توطئه‌های مهم دشمن برشمرد و گفت: ایجاد شکاف میان مستضعفان و حاکمیت یکی از اولویت‌های دشمن است چراکه به خوبی می‌داند این افراد هستند که می‌توانند یک انقلاب را رقم بزنند، همانطور که بر اساس فرمایشات امام خمینی(ره) آینده بشر برای مستضعفان است؛ در فتنه 88 استکبار متوجه شدند که متوسط به بالا را به خیابان‌ها کشاند اما نتوانست تاثیری بر قشر مستضعف جامعه داشته باشند.

مصلحی با بیان اینکه دشمن در شرایط کنونی برای تضعیف قدرت ملی و ساختار مستحکم درونی نظام اسلامی تلاش می‌کند، تصریح کرد: مدیریت انقلاب اسلامی کار ساده‌ای نیست و در راستای رسالت انبیای الهی است، امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب اسلامی در شرایطی همانند شرایط دوران پیامبر اسلام(ص) قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی همچنان حرکت خود را با قدرت دنبال می‌کند، گفت: دشمن به دنبال براندازی نظام اسلامی با استفاده از افزایش مشکلات اقتصادی است، در اغتشاشات اخیر به دنبال زیرسوال بردن موفقیت‌های بین‌المللی ایران اسلامی بودند اما به‌خوبی مشاهده کردیم که مردم ایران با بصیرت و فهم مطلوب خط خود را از فتنه‌گران جدا کردند.

 

*اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات انقلاب است

مصلحی مقاومت در عرصه‌های مختلف را نیاز اصلی نظام اسلامی دانست و مطرح کرد: اقتصاد مقاومتی در شرایط کنونی تنها راه نجات انقلاب اسلامی است به همین علت افراد دغدغه‌مند و تابع رهبری باید برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تلاش کنند، اکنون دیگر زمان سؤال کردن گذشته و دوقطبی کردن مردم توسط برخی از افراد نمی‌تواند کاربردی داشته باشد چراکه وحدت نیروهای انقلابی، دلسوزان و مردم دشمن را به زانو درآورده است.

وی با اشاره به اینکه در مسیر انقلاب اسلامی نباید به اکثریت توجه داشته باشیم، اضافه کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) با بی‌توجهی نسبت به اکثریت جامعه، پشتیبان حضرت علی(ع) ماندند و فریاد حق و ظلم‌ستیزی را سردادند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس یادآور شد: اکنون به برکت انقلاب اسلامی و حرکت بزرگ راهپیمایی اربعین حسینی کتاب‌های مرتبط با امام حسین(ع) به صورت قابل توجه در کشورهای اروپایی و آمریکایی در حال فروش است.

ارسال نظرات