خبرهای داغ:
یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه از عملکرد نامطولب مسؤولان به عنوان علت اصلی شرایط کنونی کشور نام برد و گفت: هر چند مردم رسالت‌های مشخصی بر عهده دارند اما در شرایط کنونی در مرحله نخست مسؤولان باید تلاش کنند تا مشکلات رفع شود.
کد خبر: ۸۹۸۳۵۸۲
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری امشب در مراسم سخنرانی بعد از نماز جماعت مغرب و عشاء که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(ع) برگزار شد، با بیان اینکه افراد نافرمان از خداوند متعال هیچگاه به رستگاری نمی‌رسند، عنوان کرد: افرادی که در این دنیا به جای طرفداری از حق به دنبال طرفداری از باطل هستند در آخرت دچار خسران و ضرر می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ فرد عاقلی زندگی آخرت را به زندگی دنیا نمی‌فروشد، اضافه کرد: علاقه برخی از افراد قدرت‌طلب به دنیا سبب به شهادت رسیدن اهل‌بیت(ع) شد اما اکنون انقلاب اسلامی به صحنه آمده تا ضربه‌های سنگینی را به دنیاطلبان وارد کند.

این استاد برجسته حوزه علمیه خاطرنشان کرد: دنیاطلبان سرزمین خود را به بیگانگان می‌فروشند و اکنون نیز حقوق‌های نجومی برخی از مسؤولان یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشور است که به باید به دنبال رفع این مشکل باشیم؛ با انقلاب اسلامی به دنبال پیاده‌سازی عدل مورد نظر حضرت علی(ع) بودیم اما اکنون برخی از مدعیان خدمت به مردم بیشتر از رسیدگی به معیشت مردم به رفاه زندگی خود می‌رسند.

ماندگاری با اشاره به اینکه علاقه به دنیا سبب می‌شود برخی به فرمایشات رهبر خود بی‌توجه باشند، مطرح کرد: با وجود اینکه دنیا پلی برای رسیدن به جایگاه‌های آخرت است اما در تفکرات برخی از افراد، دنیای خاکی یک مکان جاودانه است.

وی استفاده از آموزه‌های قرآن کریم را راهکاری برای جدایی از مادیات دنیایی دانست و عنوان کرد: طمع نسبت به مادیات دنیوی سبب زیاده‌روی و بی‌توجهی به حقایق می‌شود به همین علت گاهی امکان دارد انسان برای رسیدن به طمع خود به اهل‌بیت(ع) نیز پشت کند.

ماندگاری خاطرنشان کرد: فردی که به دنبال رهایی از دنیاست باید مادیات دنیوی را با نعمت‌های خداوند متعال مقایسه کند و جایگاه‌های ارزشمند آخرت را مورد توجه قرار دهد، در این شرایط دشمن دیگر نمی‌تواند به قلب و فکر آن‌ها نفوذ کند.

وی از عملکرد نامطولب مسؤولان به عنوان علت اصلی شرایط کنونی کشور نام برد و گفت: هر چند مردم نیز رسالت‌های مشخصی را بر عهده دارند اما در شرایط کنونی در مرحله نخست مسؤولان باید تلاش کنند تا مشکلات رفع شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها