هرمزگان که قطب اقتصاد کشور می‌باشد و مرکزش بندرعباس صنایع مختلف از جمله فولاد، آلومینیوم، توانیر، پالایشگاه‌های نفت وگاز، گمرکات، بنادر، کشتی‌سازی، منطقه ویژه اقتصادی ومعدنی و... را هم در خود جای داده است.
کد خبر: ۸۹۸۳۷۷۰
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶

روز به روز برجمعیت بومی و مهاجر هرمزگان افزوده می‌شود، اما در چهار دهه اخیر حتی یک بیمارستان دانشگاهی دولتی در مرکز استان احداث نشده است که نشان از بی‌تدبیری و عدم آینده‌نگری متولیان مربوطه در ادوار مختلف در این بخش می‌باشد.

 

هرمزگان در حال حاضر باکمبود و چالش مرکز درمانی، پزشک متخصص، کمبود پزشکان فوق تخصص مواجه است و بیماران مجبورند برای درمان سختی‌ها را به جان بخرند و به سایر مناطق کشور سفرکنند و چاره درمان‌شان را در غربت بجویند.

 

متاسفانه دولتمردان، هرمزگان را فقط استانی دیده‌اند که بایستی بر آن تمرکز کرده و منبعی برای تامین درآمد کشور تبدیل شود و کمتر به این موضوع اندیشیده‌اند که ساکنان این استان نیاز به خدمات بهداشتی درمانی، رفاهی، ورزشی، فرهنگی، تفریحی، آموزشی و... هم دارند که این موضوع باعث شده است در این بخش‌ها در وضعیت نامساعدی قرار داشته باشیم و علی‌رغم اینکه همه ساله به عنوان استان صدرنشین در درآمدزایی قرار داریم، اما در تخصیص بودجه در قعر جدول تقسیم اعتبارات قرار داریم و هرمزگان‌نشینان همواره مورد کم‌مهری دولتمردان قرار گرفته‌اند که در بخش درمان هم نیاز به توجه دولت و مجلس به استان دارد و اگر که قانون بازگشت ۵۰درصد مازاد درآمد به استان اجرایی می‌شد وحداقل دو بیمارستان بزرگ و مجهز دولتی احداث می‌شد، بطور یقین بیماران استان مجبور نمی‌شدند درمان‌شان را در خارج استان بجویند وآنانی هم که توان مالی برای سفر به خارج از استان ندارند، مجبورند با بیماری دست وپنجه نرم کنند تا که زمانی برسد که آنان مغلوب بیماری شوند و جان به جان‌آفرین تسلیم نمایند. 

 

علی‌رغم تلاش‌های متولیان بهداشت و درمان استان درسال‌های اخیر، اما نیاز است که دولت با تخصیص اعتبارات ویژه به استان و از طرفی هم مشارکت صنایع و خیرین گامی اساسی در برطرف کردن مشکلات استان گامی اساسی برداشته شود. هفته قبل هم که معاون وزیر بهداشت به هرمزگان سفری داشت، وی نیز به این کمبودها معترف بود و نیاز است که وزارت بهداشت برای رفع مشکلات و چالش‌های بهداشت و درمان استان نسخه‌ای شفابخش بپیچد. زمانی که در مرکز استان مردم با مشکلات درمانی مواجه باشند، بطور یقین مشکلات در شهرستان‌ها بیشتر است.


تنها زایشگاه بندرعباس نیز همچنان در مرحله بازسازی قرار دارد و مردم بامشکلات فراوانی مواجهند و بیمارستان تامین اجتماعی پاسخگوی نیازشهر نیست. نمایندگان مردم در مجلس و شورای شهر هم بارها نسبت به کمبودها در بخش بهداشت و درمان و مشکلات مردم در این بخش هشدار داده‌اند که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. حال که استان با کمبود هزار تخت بیمارستانی مواجه است، می‌طلبد نسخه‌ای شفابخش توسط دولتی‌ها برایش پیچیده شود.

ارسال نظرات