خبرهای داغ:
همزمان با 10 مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در 10 استان کشور، پارک موزه دفاع مقدس شمیم پایداری تبریز توسط ریاست جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.
کد خبر: ۸۹۸۳۹۳۹
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در افتتاح این پارک موزه دفاع مقدس با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب از جنگ و دوران دفاع مقدس به عنوان گنجینه ای ارزشمند یاد کردند، گفت: وظیفه ماست که از این گنجینه ارزشمند تاریخی به خوبی مراقبت کنیم.
حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم خاطرنشان کرد: راه‌اندازی موزه دفاع مقدس یک اقدام فرهنگی برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که از بانیان این مجموعه تقدیر می شود و ما نیز شاکر هستیم.
وی اظهار کرد: نیروهای مسلح باید از نظر تکمیل محتوای این موزه تلاش کنند و خاطرات، زندگی، آرمان و اهداف شهدا برای نسل جوان تبیین شود.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه باید هنگام ورود به این موزه به یاد جبهه و دفاع مقدس بیافتیم،خاطر نشان کرد: ما امروز جنگ مستقیم با دشمن نداریم ولی همچنان نیازمند تفکر دفاع مقدس هستیم، زیرا فرهنگ دفاع مقدس دژی مستحکم در برابر هرگونه اختلال و مشکلات است.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه حفظ و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جدید و جوان جامعه ضرورت اساسی دارد،افزود: نزدیک به سه دهه از آغاز جنگ می‌گذرد و لازم است آن‌ گونه که شایسته دلاورمردی جوانان آن زمان، شهدای هشت سال دفاع مقدس و این ملت است، ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل جوان معرفی و تبیین شود.
وی گفت: ایجاد نمایشگاه و مراکز فرهنگی دفاع مقدس یکی از راه‌های انتقال ارزش‌ها به جوانان بوده و راه‌اندازی سفرهای راهیان نور نیز یکی دیگر از راه‌های انتقال آن ارزشهاست.
حجت آل‌هاشم خاطر نشان کرد: بنده شاهد بودم در مناطق عملیاتی افراد عادی بودند که با بازدید از این مناطق متحول شده و تحول بزرگی در زندگی داشتند.
نماینده ولی فقیه در استان اظهار امیدواری کرد: در این دوران نیز همانند دفاع مقدس پیروز شویم به طوری که در دوران دفاع مقدس دشمن تا دندان مسلح پیروزی ایران را غیرممکن می‌دانستند ولی ما پیروز شده و کشور را از گزندها حفظ کردیم.
حجت الاسلام خاطر نشان کرد: به برکت دفاع مقدس ما که در جنگ پیروز شدیم به مدد دانش و نیروهای داخلی در زمینه‌های دیگر نیز به پیروزی می رسیم و هرگونه بازدارندگی را از سر راه برمی داریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها