‍ ۴۶ پروژه کشاورزی در استان لرستان افتتاح شد

۴۶ پروژه کشاورزی در چهارمین روز از دهه مبارک فجر در استان لرستان افتتاح شد.
کد خبر: ۸۹۸۴۰۶۹
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، ۳۵ پروژه سیستم‌های آبیاری بارانی و قطره‌ای در پلدختر با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان عصر امروز در روستای چم گردله به بهره برداری رسید.

میرزا مرادی رئیس جهاد کشاورزی پلدختر در حاشیه این مراسم اظهار داشت: باتوجه به اینکه کشورما در منطقه خشک قرارگرفته و استان لرستان و به ویژه در شهرستان پلدختر کمبود آب احساس می‌شود ما راهی جز اینکه تمام اراضی کشاورزی را به سیستم‌های آبیاری تحت فشار مجهز کنیم نداریم.

وی افزود: در آبیاری بارانی مصرف آب حدود هشت دهم لیتر است، ولی در غرقابی حدود ۱.۲ لیتر است و درآبیاری قطره‌ای برای هر هکتار شش دهم لیتر آب مصرف می‌شود وبا وجود کمبود آب ما در حال انجام سیستم‌های نوین آبیاری در اراضی شهرستان پلدختر هستیم.

رئیس جهاد کشاورزی پلدختر عنوان کرد: امروز ۳۵ پروژه آبیاری قطره‌ای وبارانی در سطح ۹۳ هکتار از اراضی شهرستان به بهره‌برداری رسید که ۱۵ نفر اشتغالزایی و مبلغ یک میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان اعتبار‌برای این پروژه‌ها هزینه شده است.

وی بیان کرد: همچنین امروز ۲۳ طرح برق دار کردن موتور‌های دیزلی با اعتبار دو میلیارد و ۱۸۶ میلیون تومان که میزان ۴۳۷ میلیون سهم مجریان ویک میلیارد و ۷۴۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هم سهم دولت است افتتاح که برای ۴۵ نفر هم اشتغالزایی ایجاد کرده است.

افتتاح کارخانه صنایع تبدیلی

شرکت بسته بندی سبزیجات دیگر طرحی بود که عصر امروز با حضور امام جمعه پلدختر، فرماندار وجمعی از مسولان افتتاح شد.

میرزا مرادی رئیس جهاد کشاورزی پلدختر در حاشیه این مراسم اظهار داشت: شهرستان پلدختریکی از قطب‌های کشاورزی لرستان درزمینه تولید سبزی وصیفی است که سالیانه حدود پنج هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت سبزی وصیفی اختصاص داده می‌شود که ۱۰۲ هزارتن تولید سالیانه این محصولات در پلدختر است.

وی افزود: یکی از سیاست‌های دولت خرید تضمینی محصولات کشاورزی و محصولات توافقی است ودر این زمینه برای اینکه به مصرف کننده اجحاف نشود و محصولات کشاورزی روی دست کشاورزان نماند اقدام به ایجاد صنایع تبدیلی کرده است که شرکت برگ سبز پلدختر که در مراسم افتتاح آن هستیم از این شرکت‌هاست.

رئیس جهاد کشاورزی پلدختر عنوان کرد: این طرح به نمایندگی از ۱۱ طرح افتتاح شد که ظرفیت تولید ۱۳ تن سبزی خشک و ۶۴ تن به صورت سبزی تازه را دارد و می‌تواند به بازار عرضه کند.

وی بیان کرد: ۲۵۰ میلیون تومان از محل تسهیلات ملی وسرمایه در گردش برای راه‌اندازی این شرکت هزینه شده و که هفت نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار