اظهارات تهدید آمیز محافل مختلف اسرائیل علیه لبنان به ویژه حزب الله بیانگر ترس و حشت این رژیم از جنگ احتمالی آینده است.
کد خبر: ۸۹۸۴۸۱۷
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روزنامه رای الیوم، اظهارات رهبران اسرائیلی و مانورهای مشترک آن با آمریکا و نمایش گنبدهای آهنین در بیشتر مناطق فلسطین اشغالی به اضافه شبیه سازی حمله احتمالی دهها هزار موشک حزب الله و حماس به شهرک های اسرائیلی، همگی حاکی از این است که رژیم اشغالگر اسرائیل ا ین روزها در بیم و وحشت به سر  می برد.

اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر ا سرائیل نیز به طور غیر مستقیم بیانگر همین ترس و نگرانی است زیرا وی تلاش کرد در نشست هفتگی کابینه با بیان اینکه اسرائیل قوی ترین ارتش خاورمیانه را در اختیار دارد، اطمینان وزیران را جلب کند.

تهدید اسرائیل علیه سوریه و لبنان

اما اویگدور لیبرمن نیز در اقدامی مشابه تهدید کرد،  چنانچه جنگ آغاز شود، بیروت بهای آن را به طور کامل پرداخت خواهد کردو اگر ساکنان تل آویو به پناهگاه بروند اهالی بیروت نیز ناچار می شوند به پناهگاه بروند و جنگ آینده مانند جنگ 2006 نخواهد بود بلکه سوریه را نیز شامل خواهد شد.

جنگ روانی علیه حزب الله، اشتباه بزرگی است

این تهدیدهای لیبرمن درچارچوب جنگ روانی جا دارد زیرا او بر این باور است که این تهدیدها روحیه رزمندگان حزب الله را تحت تاثیر قرار خواهد داد اما در این خصوص مرتکب ا شتباه بزرگی شده است چرا که به مقاومت و ایستادگی این حزب و صلابت رهبری آن پی نبرده است.

نتانیاهو، لیبرمن و اولمرت سه ضلع ارزیابی های اشتباه اسرائیل از توانمندی های حزب الله

ایهود اولمرت نخست وزیر سابق اسرائیل نیز با بیان اینکه حزب الله بهای جنگ آینده را پرداخت خواهد کرد، مرتکب اشتباه بزرگی شد و به نظر می رسد نتانیاهو، لیبرمن و اولمرت در ارزیابی قدرت حزب الله به خطار رفته و مرتکب اشتباه بزرگی شده اند.

نکته قابل توجه اینکه حزب الله به ساخت کارخانه های تولید سلاح در جنوب لبنان از سوی ایران نیازی ندارد، زیرا در زرادخانه آن بیش از 150 هزار موشک با ابعاد و اندازه های مختلف وجود دارد و هیچ یک از گنبدهای آهنین در دنیا نمی توانند با هزار موشکی که در ساعت های اول جنگ شهرک های اسرائیلی را هدف قرار خواهد داد،  مقابله کنند.

مسائل غیرمنتظره در انتظار اسرائیل

به هرحال جنگ آینده چنانچه شعله ور شود، با  جنگ سال 2006 متفاوت خواهد بود، زیرا توانمندی موشکی حزب الله و تجارب نظامی آن ده برابر شده است و علاوه بر این جنگ آینده دیگر فقط به جنوب لبنان محدود نخواهد بود، بنابراین اگر لیبرمن لبنان را به نابودی  تهدید می کند، شهرک های اسرائیل نیز از نابودی در امان نخواهند بود و بعید نیست حزب الله الجلیل را از  چنگ اسرائیل آزاد کند.

آخرین جنگ منطقه خاورمیانه

نکته دیگر اینکه سوریه نیز یکی از طرف های این جنگ احتمالی خواهد بود البته این بار هدف موشک های اسرائیل قرار نمی گیرد بلکه از آن به عنوان سکوی شلیک موشک های سوری به داخل فلسطین اشغالی استفاده می شود و این جنگ مانند جنگ جهانی دوم در اروپا، آخرین جنگ خاورمیانه خواهد بود.

ارسال نظرات