عزیزی:

دولت لایحه ساماندهی موتورسواران را ارائه کند

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است اگر برای برخورد با موتورسوران متخلف نیازی به تصویب قانون وجود دارد، دولت لایحه ساماندهی موتورسواران را به مجلس ارسال کند.
کد خبر: ۸۹۸۸۰۳۶
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، عبدالرضا عزیزی با انتقاد از تردد بی ضابطه و غیرقانونی موتورسواران پایتخت در معابر و پیاده روها با تاکید بر اینکه برای برخورد با راکبان متخلف خلاء قانونی نداریم، گفت: با برخوردها و طرح های مقطعی نمی توان وضعیت نابسامان موتورسوران را سامان داد و تکرار چنین رویه ای افزایش تخلفات از سوی راکبان را به دنبال دارد؛ در این رابطه اگر دولت احساس می کند برای برخورد با موتورسواران نیاز به تصویب قانون وجود دارد لایحه ساماندهی موتورسواران را به مجلس ارائه کند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه موتورسوران به هیچ قانونی و مقرراتی پایبند نیستند، افزود: جولان و تردد بی ضابطه موتورسواران معضلی است که هنوز برای مدیریت آن راهکارهای اساسی اندیشیده نشده؛ در حالی که بی توجهی راکبان به قوانین راهنمایی و رانندگی، سبقت های خطرناک و عدم استفاده از کلاه ایمنی، افزایش ترافیک، تصادفات و تهدید سلامت و بر هم زدن آرامش شهروندان را به دنبال داشته است.

وی با تاکید بر ضرورت برخورد دائمی پلیس با راکبان متخلف، تصریح کرد: با برخورد دائمی از سوی پلیس، تخلفات از سوی این افراد کاهش می یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به نفع موتورسوران و برای  حفظ جان آنان است، گفت: نیروی انتظامی باید با افرادی که با بی توجهی به قوانین، آرامش شهروندان را سلب می کنند با جدیت برخورد کند.

نماینده مردم شیروان در مجلس دهم، افزود: متاسفانه پلاک برخی موتورسیکلت ها واضح و شفاف نبوده و راکبان با مخدوش و پنهان کردن پلاک به بروز برخی تخلفات دامن می زنند بنابراین پلیس باید با آنها به صورت قاطع و جدی برخورد کند.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه نباید به موتورسواران پایتخت اجازه تردد در هر نقطه ای از شهر داده شود، ادامه داد: تردد بی ضابطه موتورسیکلت ها موجبات تشدید آلودگی زیست محیطی و صوتی را فراهم کرده است و زمان آن رسیده که به این وضعیت نابسامان پایان داد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت 

ارسال نظرات