خبرهای داغ:
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس:

مجتمع آب‌رسانی کالپوش احداث می‌شود/ایجاد شهرک صنعتی در گرو موافقت

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه طرح آب‌رسانی به‌کالپوش میامی اعتباری ۱۳میلیارد تومانی دارد، گفت: مجتمع آبرسانی این بخش به زودی احداث می‌شود.
کد خبر: ۸۹۸۸۲۴۷
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵

به گزارش خبرنگار بسیج از میامی،

سید حسن حسینی شاهرودی شامگاه یکشنبه در جمع مردم کالپوش به میزبانی مسجد جامع، ضمن اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده در مجلس شورای اسلامی و نیز از طریق وزیر نیرو در راستای تصویب مجتمع آب‌رسانی کالپوش شامل ۱۲ روستا، اظهار داشت: علاوه بر چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان که تا پایان امسال در نظر گرفته‌شده، ۱۳ میلیارد تومان از بودجه ۹۷ نیز به این موضوع اختصاص‌یافت و این در حالی است که این رقم معادل کل اعتبار شهرستان میامی در سال ۹۷ محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه آب مربوط به بخش کشاورزی از مازاد بخش شرب و صنعت تأمین می‌شود، ابراز داشت: در موضوع شرب هم اولویت‌هایی وجود دارد و در روستاهایی مانند دشت شاد، باغچه، نام نیک و طلوبین که شدت مشکل بیشتر است، برنامه‌هایی برای حفر چاه عمیق تا زمان اجرای کامل طرح در نظر گرفته‌شده است.

اختصاص نیمی از اعتبارات میامی به منطقه کالپوش

نماینده مردم شاهرود و میامی در ادامه با اشاره به افتتاح پروژه‌هایی در میامی طی هفته اخیر، ابراز امیدواری کرد با حضور استاندار جدید سمنان، مساوات در شرق و غرب استان برقرار شود و افزود: سهم اعتبارات میامی با افزایش دو برابری نسبت به سال ۹۵، از ۲۱ میلیارد، به ۴۸ میلیارد تومان افزایش‌یافته و از مجموع کل طرح‌ها، ۳۲ پروژه فقط متعلق به منطقه کالپوش قلمداد می‌شود این به آن معنی است  که تقریباً نیمی از اعتبار شهرستان، به منطقه کالپوش تعلق دارد.

حسینی شاهرودی همچنین با تأکید بر تغییر صورت گرفته درزمینهٔ تقسیم ارزش‌افزوده ناشی از مالیات دریافتی در حوزه‌های صنعتی، ابراز داشت: با تلاش‌های انجام‌شده بنابراین شده که ۳۵ درصد این ارزش‌افزوده مستقیم به دهیاران داده شود که تا دی‌ماه طبق گزارش فرماندار میامی، دو میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان از پنج میلیارد تومان مالیات وصول‌شده یعنی حدود نیمی از آن، به کالپوش تعلق‌گرفته است.

وی در اشاره به دیگر اقدامات انجام‌شده در این منطقه به ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده از صندوق توسعه برای اشتغال روستایی اشاره کرد و گفت: این بودجه با اذن مقام معظم رهبری معین‌شده و باید از ظرفیت‌ها برای ایجاد کارگاه‌های روستایی و صنایع کوچک دستی، مثل قالی‌بافی و کفاشی استفاده کرد.

احداث شهرک صنعتی کالپوش در گروه موافقت اولیه

نماینده مردم شاهرود و میامی در ادامه سخنان خود پیرامون اقدامات انجام‌شده برای منطقه کالپوش اظهار داشت: خاطرات تلخ سال‌های گذشته در موضوع گندم، سبب تذکرها و سؤالات فراوانی در صحن مجلس شد که درنتیجه آن طبق بودجه ۹۷ قرار بر این شده که دولت در صورت نیاز موظف به فروش اوراق قرضه برای پرداخت به‌موقع قیمت گندم‌ها شده است تا شاهد تکرار تأخیرهای شش‌ماهه سال‌های گذشته نباشیم.

حسینی شاهرودی از موافقت اولیه برای احداث شهرک صنعتی در منطقه کالپوش نیز خبر داد و گفت: باوجود موافقت اولیه بررسی‌ها باید انجام و سنجیدن شرایط از اوجب واجبات محسوب می‌شود، ایجاد شهرک صنعتی فرصت بسیار خوبی برای مردم منطقه است زیرابه دنبال شهرک فرصت‌های دیگری چون سرمایه‌گذار نیز به سمت منطقه جاری می‌شوند.

وی در بیان سایر تلاش‌های مسئولان برای بخش کالپوش نیز افزود: درزمینهٔ ساخت درمانگاه نردین نیز ۴۵۰ میلیون تومان اختصاص یافته و طبق قول وزارت بهداشت هم دو میلیارد تومان نیز به این بودجه اضافه خواهد شد و در موضوع ثبت‌اسناد خانه‌های روستایی نیز طبق برنامه تا پایان امسال یا نهایتاً اواسط سال آینده سندها صادر می‌شوند و ایجاد دامداری پنج هزار رأسی نیز باوجود برخی مشکلات با قدرت در حال پیگیری است.

انقلاب مدیون رهبری و مردم

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس در بخش دیگر سخنان خود، انقلاب اسلامی را مدیون دو شاخصه رهبری امام (ره) و حضور مردم دانست و گفت: ولایت علت مشروعیت و مردم عامل مقبولیت این نظام‌اند، شاخصه مهم دیگر نظام اسلامی، پاسخگو بودن آن است و همه مسئولان نظام در هر جایگاهی باید در حد وسع خود در خدمت مردم و پاسخگوی آنان باشند.

حسینی شاهرودی با اشاره به استقامت وصف‌ناپذیر ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی استکبار طی دهه‌های اخیر گفت: مردم انقلابی کشورمان با سرنگون کردن نظام شاهنشاهی و برقراری یک نظام دینی نشان دادند که وعده خداوند مبنی بر حکومت مستضعفان نزدیک است و این در حالی است که این مردم انواع تهاجم ازجمله نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را تجربه و تحمل کردند و استقامت خود را از دست نداده‌اند.

وی در پایان با تأکید بر این موضوع که دشمن بعد از علم یافتن به ناتوانی خود در شکست ملت ایران با تهاجم نظامی، به سایر روش‌های حمله روی آورده است، گفت:طبق نقشه ضدانقلاب، قرار بود نظام تا روز ۲۲ بهمن ساقط شود، هرچند مردم هم در ابتدا برای اعتراض به مشکلات اقتصادی وارد صحنه شدند ولی وقتی از هدف این حرکت طرح‌ریزی‌شده اطلاع یافتند، صف خود را از جمع اغتشاش‌گران جدا کردند و بصیرت خود را به دشمنان نشان دادند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها