هوشیار گفت: اولین قیام تاریخ اسلام قیام فاطمی است کسانی که می خواهند به کنه قیام حسینی پی ببرند باید ابتدا قیام فاطمی را درک کرده و به تمام ابعاد آن آگاهی پیدا کنند تا بتوانند قیام حسینی و محرم را هم درک کنند.
کد خبر: ۸۹۸۸۷۰۹
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰

حاج حسین هوشیار مداح اهل بیت در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: آنچه در شهادت حضرت زهرا (س) بیش از هر چیزی بروز دارد دفاع ایشان از ولایت و در واقع مقاومت در برابر انحراف و تحریف است.

وی افزود: وقتی بزرگترین وصیت و سفارش پیامبر اکرم (ص) بعد از خود توصیه به ولایت امیر المومنین علی (ع) بوده شاهد هستیم بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) انحرافی که از سالها قبل ریشه دوانده بود خود را نشان می دهد و وقتی برای مقابله با این انحراف خواص نمی توانند و یا نمی خواهند ورود کنند دختر پیغمبر پا به عرصه جهاد می گذارد.

مداح اهل بیت تصریح کرد: اولین قیام تاریخ اسلام قیام فاطمی است کسانی که می خواهند به کنه قیام حسینی پی ببرند باید ابتدا قیام فاطمی را درک کرده و به تمام ابعاد آن آگاهی پیدا کنند تا بتوانند قیام حسینی و محرم را هم درک کنند. در واقع دروازه ماه محرم فقط از راه گذر از شهر فاطمیه است و یک پله بعد از آن هم قیام مهدوی است.

حاج حسین هوشیار اظهار داشت: جالب اینجاست که هر سه قیام هم برای مقابله با انحراف است. در قیام فاطمی انحرافی که در سقیفه رخ داد باید رسوا می شد ولو اینکه جان دختر پیامبر (ص) در این راه فدا شود. بعد از 50 سال انحراف خلفای اموی باید رسوا می شد که فرزند حضرت زهرا (س) قیام حسینی را داشتند و در دنیای امروز جهان به شدت نیاز به قیام دیگری دارد و آن قیام مهدوی است. من ایام فاطمیه را قسمتی از سه گانه قیام فاطمی و قیام حسینی و قیام مهدوی می دانم.

 

 

ارسال نظرات