خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه بهار با بیان اینکه طلاق نسبت به گذشته افزایش یافته و این یک آسیب جدی برای کشور ما محسوب می‌شود، گفت: آموزش‌های مهارتی قبل از ازدواج بهترین راه برای پیشگیری از طلاق است.
کد خبر: ۸۹۸۹۱۵۷
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷

آموزش‌های مهارتی قبل از ازدواج بهترین راه پیشگیری از طلاقبه گزارش خبرگزاری بسیج از بهار، سرهنگ سیدجواد حسینی در مجمع بسیج شهرستان بهار با بیان اینکه یکی از رفتارهای اجتماعی انسان تشکیل خانواده است، اظهار داشت: پایه و اساس تشکیل خانواده، ثبات است.

وی با بیان اینکه طلاق نسبت به گذشته افزایش یافته و این یک آسیب جدی برای کشور ما محسوب می‌شود، تصریح کرد: آموزش‌های مهارتی قبل از ازدواج بهترین راه برای پیشگیری از طلاق است.

فرمانده سپاه ناحیه بهار به علت‌های طلاق در جامعه اشاره کرد و گفت: اختلافات شدید اعتقادی، تفاوت‌های شخصیتی، فرهنگی، خانوادگی، مشکلات اقتصادی و پا فشاری دو طرفه در به کرسی نشاندن عقیده و رأی خود باعث برخوردها و تنش‌هایی می‌گردد که باعث طلاق شده است.

وی با اشاره به راهکارهای جلوگیری از طلاق اشاره کرد و افزود: مشاوره خوب بهترین الگوی پیشگیری برای طلاق است.

حسینی ادامه داد: تدوین برنامه عملیاتی کاهش طلاق و ارائه بسته‌های آموزشی برای زوجین، آموزش‌های مهارتی قبل از ازدواج و اصلاح شیوه‌های داوری و قضاوت در خصوص طلاق از راه‌های پیشگیری طلاق است.

وی گفت: تمام دستگاه‌ها و ارگان‌ها مسئولیت مهمی دارند و اگر همفکری و کمک نکنند این آسیب بزرگ اجتماعی حل نمی‌شود بنابراین باید فرهنگ‌سازی کرد و جلسات متعدد برای ترویج فرهنگ ازدواج در جامعه برگزار کرد.

انتهای پیام/  

ارسال نظرات