استاد حوزه و دانشگاه قم گفت: سیره معصومین برخاسته از ارادۀ خداوند و مطابق با قرآن کریم است ازاین‌رو شناخت صحیح سیرۀ آنان به فهم قرآن کمک می‌کند.
کد خبر: ۸۹۹۱۳۷۸
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمدمهدی نادری استاد حوزه علمیه قم به مناسبت عزاداری ایام فاطمیه (س) در جمع کارکنان و بسیجیان سپاه ناحیه شهرستان الشتر گفت: تردیدی وجود ندارد که سیرۀ معصومین (ع) با رفتار دیگران متفاوت‌تر است و نمی‌توان گفتار و رفتار ایشان را با افراد معمولی یکسان دانست، زیرا عملکرد معصومین (ع) دارای ویژگی‌ها و ظرافت‌هایی است که به‌هیچ‌وجه در رفتار دیگران یافت نمی‌شود.

وی با اشاره به خصوصیات سیرۀ پیامبر (ص) و معصومین عنوان کرد: یکی از خصوصیات سیرۀ پیامبر اکرم (ص) و معصومین (ع) آن است که رفتار آن بزرگواران بر اساس خواست و ارادۀ خداوند شکل‌گرفته است به‌گونه‌ای که همۀ گفتار و رفتار آنان مستند به وحی الهی هستند و خداوند در مورد پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: هرگز از روی هوای نفس سخن نمی‌گوید آنچه می‌گوید چیزی جز وحی که بر او نازل‌شده نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نادری با توجه به سیرۀ عملی پیامبر اکرم (ص) خاطرنشان کرد: سیرۀ پیامبر اکرم (ص) از ایمان همه‌جانبه‌اش به خداوند مایه گرفته است و در تمام احوال خداوند را می‌پرستید سیرۀ عملی پیامبر اکرم (ص) در عرصه عبادت و بندگی درواقع ترجمه‌ای از اسلام و قرآن به‌حساب می‌آمد و ایشان با آیات قرآن و سیرۀ عملی خویش عکس‌العمل مناسبی را در عصر جاهلیت از خودشان بروز دادند.

وی با اشاره به سیره و روش امیرالمؤمنین (ع) تصریح کرد: بهترین و کامل‌ترین نمونه حکومت اسلامی بعد از پیامبر حکومت حضرت علی (ع) است تاریخ پرافتخار آن حضرت به‌ویژه در دوران حکمرانی کوتاهش گواه اجرای دقیق مبانی و تعالیم حیات‌بخش اسلام است ازاین‌رو سیره و روش حکومت وزندگی او بهترین نمونه و سرمشق برای تمام امرا و حکام اسلامی در طول تاریخ است.

استاد حوزه و دانشگاه قم با اشاره به عظمت حضرت زهرا (س) بیان کرد: در عظمت حضرت زهرا (س) همین بس که پدری چون حضرت محمد (ص) اولین فرد جهان هستی و مادری چون خدیجه کبری (س) یکی از زن‌های کامل جهان و همسری چون امیرالمؤمنین (ع) که برترین انسان بعد از پیامبر اکرم (ص) است و فرزندانی چون حسنین (ع) و زینبین (س) دارد، و سیرۀ فاطمی قابل‌دسترسی و پیروی برای همۀ انسان‌ها به‌ویژه زنان و دختران است.
وی با اشاره سخن خداوند به پیامبر در مورد خلقت حضرت زهرا (س) خاطرنشان کرد: خداوند متعال به پیامبر اکرم (ص) فرمودند: ای پیامبر، اگر تو نبودی هستی را نمی‌آفریدم، و اگر علی نبود تو را هم خلق نمی‌کردم و اگر فاطمه نبود شما دو نفر را به وجود نمی‌آوردم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات