در مرحله نخست، 40 روستای کشور از مجموع یک‌هزار و 300 روستای شرکت کننده در جشنواره مورد توجه هیأت داوران قرار گرفتند که 10 درصد آنها یعنی چهار اثر از مازندران بود.
کد خبر: ۸۹۹۳۹۲۷
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، احد جاودانی در گفتگویی اظهار کرد: چهارمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب با رویکرد محتوا محوری و با نگاه به خلاقیت و ابتکار دست‌اندرکاران این حوزه در سطح روستاها برگزار شد.

وی با اشاره به ارسال 45 اثر از استان مازندران به دبیرخانه جشنواره گفت: در مرحله نخست، 40 روستای کشور از مجموع یک‌هزار و 300 روستای شرکت کننده در جشنواره مورد توجه هیأت داوران قرار گرفتند که 10 درصد آنها یعنی چهار اثر از مازندران بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: این انتخاب، موجی از خوشحالی را در بین مردم و مسؤولان محلی چهار روستای منتخب یعنی گلبستان نکا، کردخیل ساری، قادیکلای قائم‌شهر و عرب خیل بابلسر ایجاد و مسؤولان حوزه فرهنگ و کتاب و کتابخوانی را به انگیزه بیشتر برای ادامه فعالیت‌های موثر کتابخوانی تشویق کرد.

جاودانی ادامه داد: از بین این 40 اثر با نظر هیأت داوران جشنواره، بار دیگر سه روستای مازندران در لیست 20 روستای برتر در مرحله دوم قرار گرفتند و در همین مرحله نیز نامزد برترین‌های جشنواره برای دریافت جوایز 10 روستای دوستدار کتاب کشور شدند.

وی ادامه داد: در مرحله نهایی، روستای قادیکلای بزرگ از قائم‌شهر در لیست 10 روستای دوستدار کتاب چهارمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور قرار گرفت و آنچه سبب خوشحالی مضاعف شده این است که روستاهای گلبستان نکا و عرب خیل بابلسر نیز در لیست 10 برگزیده دوم یا شایسته تقدیر قرار گرفتند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: افتخار بزرگی برای استان مازندران به دست آمده است و وظیفه حوزه فرهنگ در بخش کتاب و کتابخوانی را سنگین‌تر کرده است که امیدواریم با ادامه این روند، در جشنواره‌های آینده شاهد ارائه آثار بهتر و ارزنده‌تری از روستاهای مازندران که هر کدام دارای فرهنگ غنی هستند، باشیم.

جاودانی در پایان از اداره کل روستایی استانداری، اداره کل کتابخانه‌های عمومی و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران به برای تلاش برای حضور موثر روستاها در این جشنواره بزرگ فرهنگی قدردانی کرد.

احد جاودانی و هیأت همراه از مازندران، عصر امروز سه‌شنبه هشتم اسفندماه در تالار وحدت تهران و در اختتامیه جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب حاضر می‌شوند و هدایای خود را دریافت می‌کنند، این مراسم با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها