خبرهای داغ:
سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی شهرستان مرند با عنوان «آینه» با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۸۹۹۵۷۹۳
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  رئیس امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در اختتامیه این جشنواره گفت: مرند هنرمندان ارزشمندی در رشته های مختلف به استان و کشور معرفی کرده است.
علی حسین خواه با اشاره به اینکه توسعه فرهنگی زیربنای توسعه سیاسی و اقتصادی است، افزود: جامعه بدون دسترسی به توسعه فرهنگی روی آرامش نخواهد دید.
وی بر ضرورت ورود بخش خصوصی به برنامه های فرهنگی هنری تاکید و اظهار کرد: انتظار می رود بخش های خصوصی از فعالیت های هنری و فرهنگی حمایت کنند و سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز همین است و از ورود بخش خصوصی، شرکت ها و کارخانه ها به عرصه فرهنگ و هنر حمایت می کند.
رئیس امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: باید فکر اساسی به تلفیق هنر و اقتصاد کرد و امید است بازار فروش آثار هنری در شهرهای استان راه اندازی شود.
حسین خواه اظهار امیدواری کرد: قرار گرفتن موضوع فرهنگ کتاب و مطالعه در این جشنواره منجر به انتخاب آذربایجان شرقی به عنوان پایتخت کتاب شود.
بخشدار مرکزی مرند در این جشنواره با اشاره به اینکه پیش از سال 1970 جنگ ها بین کشورها جنگ های نظامی بود، گفت: از سال 1970 تا به امروز نیز جنگ بر سر اقتصاد بوده اما محققان پیش بینی کرده اند در دهه های بعد رقابت بر سر فرهنگ خواهد بود.
امیری راد با بیان اینکه فرهنگی که برتر و موفق تر باشد در دنیا حرف برای گفتن خواهد داشت، افزود: فرهنگ به مثابه ریشه های یک درخت است و توسعه فرهنگی مقدم بر توسعه سیاسی و اقتصادی است.
وی با اشاره به توسعه هنری شهرستان مرند اظهار کرد: پیش از این خبری از موسیقی در مرند نبود اما در دولت تدبیر و امید، کنسرت زنده موسیقی در این شهر برگزار شد.
امیری راد یادآوری کرد: انتظار می رود از فرهنگ و هنر به صورت عملی در فرهنگ شهرنشینی در این شهر بهره ببریم تا شاهد توسعه سیاسی و اقتصادی و اجتماعی نیز باشیم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند نیز گفت: ویژگی جشنواره امسال این بود که با هدف شناسایی استعدادهای برتر برای اولین بار بخش دانش آموزی نیز افزوده و به صورت حضوری در کارگاه برگزار شد.
مهران فرجی افزود: در بخش دانش آموزی 90 اثر و در بخش بزرگسالان نیز 40 اثر تولید شد که در پایان 10 اثر در هر دو بخش منتخب شدند.
وی اظهار کرد: دوره های فشرده رایگان با حضور اساتید مجرب برای منتخبین در سال آینده برگزار می شود تا شاهد تربیت اساتید در سال های آتی باشیم.
دبیر جشنواره هنرهای تجسمی مرند یادآوری کرد: با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانداری ویژه مرند، جشنواره هنرهای تجسمی 'آینه ' به صورت استانی به میزبانی این شهرستان در سال آینده برگزار می شود.
عضو هیات داوران سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی مرند نیز با اشاره به اهمیت بیان هنری گفت: در زمان کنونی کمتر رمان نوشته می شود و ذوق و سلیقه جامعه بیشتر به سمت متن ها و داستان های کوتاه می رود.
مقصود استادی با مثبت ارزیابی کردن آثار این جشنواره افزود: آثار رسیده به این جشنواره از لحاظ کیفی در حد مطلوبی بود، حتی برخی از این آثار در فرهنگسرای تهران به نمایش گذاشته شده است.
وی اظهار کرد: اکیپ های منسجم برخاسته از انجمن هنرهای تجسمی این شهرستان در آستانه ورود به سال جدید، نقاشی هایشان را در دیوارهای شهر مرند اجرا خواهند کرد.
استادی ادامه داد: شورای اسلامی مرند از بدو آغاز به کار در موضوع فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیز ورود پیدا کرده و نیم درصد سهم کتابخانه ها از سوی شهرداری پرداخت شده و بودجه سازمان زیباسازی نیز در سال آینده افزایش پیدا کرده است.
در بخش دانش آموزی این جشنواره، آناهیتا دلدار، پرستو لطفی، مهرداد کمالی، نازنین زهرا ذاکری و پریسا پوینده به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.
در بخش آزاد از جلال زلفی، وحید خلیلی، کفایی، وحید یاری، رسول رضایی و سینا فرح نژاد تجلیل شد.
در بخش ویژه با موضوع فرهنگ کتاب و مطالعه نیز محمدحسین قلی پور و پوران باباپور تجلیل شدند و معصومه شمشیری، نیره تقی زاده و رمینا رحیم زاده نیز به عنوان نفرات اول تا سوم این جشنواره انتخاب شدند.
جشنواره هنرهای تجسمی شهرستان مرند در دو بخش نقاشی و طراحی در موضوع آزاد و فرهنگ کتاب و مطالعه در دو گروه سنی بزرگسالان و دانش آموزان برگزار شد.

ارسال نظرات