یکی از تازه‌ترین ادعاهای بی‌اساس آمریکا علیه ایران، ارسال سلاح به یمنی است که در محاصره کامل قرار دارد.
کد خبر: ۸۹۹۶۲۶۳
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج، شامگاه دوشنبه گذشته بود که انگلیس با ارائه پیش نویس قطعنامه ای به شورای امنیت مبنی بر ارسال موشک توسط ایران به انصارالله یمن، به دنبال اعمال فشار بر جمهوری اسلامی ایران بود که با وتوی روسیه این قطعنامه ضدایرانی تصویب نشد.

بعد از ناکامی لندن بود که سفیران کشورهای انگلیس، آمریکا، آلمان و فرانسه در سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای مشترک ادعا کردند که تهران به قطعنامه 2216 شورای امنیت مبنی بر تحریم تسلیحاتی یمن پایبند نبوده است، پیش از این نیز نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل با نمایشی مضحک از لاشه موشکی که طبق ادعاهایشان گفته می‌شد قسمت های باقیمانده موشکی است که توسط انصارلله یمن به سمت ریاض شلیک شده بود در صدد ایجاد اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی و اعمال فشار بر کشورمان بود، کاری که مدتی بعد و این بار توسط نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تکرار شد.

ملکی//

ایستاده  در غبار جنگ

 بنابر شواهد بدست آمده این سوال پیش می آید چگونه به کشوری که از زمین، هوا و دریا محاصره است امکان انتقال سلاح وجود دارد، سلاح هایی که وزن هر یک از آنها به چندین تن نیز می‌رسد. ماجرا آنجایی جالب تر می‌شود که آمریکا در اقدامی ظاهری بارها از ائتلاف سعودی خواست تا به محاصره یمن پایان دهد، اما همگان می دانند که این موضوع مانند آتش بس های منعقد شده در سوریه تنها در راستای طرح فرار رو به جلوی هم پیمانان در آستانه شکست واشنگتن در منطقه است.

با بررسی نقشه یمن می‌توان به خوبی فهمید که امکان انتقال سلاح به این کشور وجود ندارد، چراکه این کشور از سمت شمال با عربستان سعودی و از سمت شرق با عمان مرز زمینی دارد و مرزهای غربی و جنوبی آن را نیز دریا محاصره کرده است. برخی از دشمنان با استناد به این که ایران از طریق عمان به یمن سلاح می‌فرستد درصدد ایجاد جوی کاذب علیه جمهوری اسلامی هستند، اما در واقع این ادعا دروغی بیش نیست، چرا که یمن از سمت شرق و شمال شرقی خود که با عمان همسایه است توسط القاعده محاصره است و عملا امکان ارتباط گیری از این منطقه وجود ندارد.

ادامه سیاست ایران‌هراسی آمریکا در منطقه؛ این قسمت، ارسال سلاح به یمن

این محاصره به گونه ای است که حتی انتقال کمک های بشر دوستانه به این کشور وجود ندارد و سازمان ملل در گزارش های خود خواستار پایان محاصره یمن توسط عربستان شد، چراکه حدود 8 میلیون  از شهروندان این کشور در آستانه قحطی و گرسنگی قرار دارند و یمن در آستانه نسل کشی و فاجعه انسانی قرار گرفته است.

سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره اظهارات مقامات آمریکایی و سعودی مبنی بر ارسال موشک به یمن توسط ایران اظهارکرد: آمریکایی‌ها و حکام دست‌ نشانده آنها تاکنون دروغ‌های زیادی را علیه جمهوری اسلامی مطرح کردند و به ایران تهمت‌های زیادی زدند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: چگونه می‌شود به کشوری که در محاصره کامل قرار دارد و حتی امکان ارسال کمک‌های دارویی و غذایی به آن وجود ندارد، موشک ارسال کرد.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه امکان انتقال موشک به یمن را نداشته و مقامات آمریکایی نیز می‌دانند که موشک‌های شلیک شده، یمنی هستند که بازسازی شده و برد آنها افزایش یافته است.

ملکی//

در این باره یکی از اعضای جنبش انصارلله یمن نیز می گوید: هیچ سلاح ایرانی در این کشور وجود ندارد و اگر ما موشک های ایران را در اختیار داشتیم، متجاوزان سعودی می دیدند که چگونه شهرهایشان به لرزه در آمده و وضعیت به گونه ای دیگر رقم می خورد.

اکنون این سوال پیش می آید که به راستی یمنی ها سلاح های خود را از کجا تامین می کنند. شواهد حاکی از آن است که قبل از انقلاب یمن، ارتش این کشور مجهز به موشک بوده و موشک های اسکاد روسی و سایر موشک ها از جمله تسلیحات موجود در یمن پیش از انقلاب بوده است؛ انصارلله یمن توانست با ارتقای موشک هایی که از گذشته در اختیارش بود موشک های خود را ارتقا داده و تا  برد 900 کیلومتر هم برساند.

اتکا به توان داخلی، رمز پیروزی

موشک زلزال از جمله موشک های یمنی است که در سه نمونه 1، 2 و3 ساخته شده است؛ موشک های زلزال 2 دارای برد 15 کیلومتری هستند و نمونه زلزال 3 ارتقا یافته نمونه های قبلی این موشک است که برد آن به 65 کیلومتر نیز می‌رسد، از جمله موشک های دیگر یمنی موشک النجم الثاقب است که در نمونه نهایی آن به برد 75 کیلومتر نیز می‌رسد؛ موشک دیگر یمنی ها برکان 1 و 2نام دارد که در نمونه دومی این موشک برد آن به 800 کیلومتر نیز می رسد.

ادامه سیاست ایران‌هراسی آمریکا در منطقه؛ این قسمت، ارسال سلاح به یمن

ملکی//

امروز کشورهایی که نگران موشک های یمنی بوده و هستند و روزانه به دنبال اقداماتی خصمانه علیه این کشور هستند، در قبال جنایت های بی شمار عربستان و هم پیمانانش که نزدیک به 3 سال است که علیه مردم یمن جنایت می کنند سکوت کرده و در اقدامی عجیب از جمله تامین کنندگان سلاح آل‌سعود هستند.

انگلیس که در شورای امنیت سازمان ملل متحد، علیه جمهور اسلامی ایران به بهانه واهی انتقال سلاح به انصارلله یمن را پیش نویس قطعنامه  کرده و به رای می‌ گذارد، خود از مارس سال 2015 که جنگ عربستان علیه مردم یمن شروع شده بالغ بر 4.7 میلیارد دلار تسلیحات به آل‌سعود فروخته و هنوز هم مانند دار و دسته ترامپ در حال دوشیدن عربستان است.

اما ماجرا از آنجا مضحک می‌شود که کشوری که بیشترین میزان فروش تسلیحات در دنیا را به نام خود ثبت کرده داعیه دار منع انتقال سلاح به دفاع مشروع مردم یمن است. هنوز برق چشمان دونالد ترامپ از هیجان فروش 110 میلیارد دلاری تسلیحات به عربستان سعودی از یاد تاریخ نرفته است که نیکی هیلی نماینده این کشور در سازمان ملل، ایران را باعث بی ثباتی منطقه  اعلام می کند.

ملکی//

دفاع مردم یمن در برابر متجاوزان سعودی دفاع مشروعی است، هر جنبنده ای در جهان هستی در مقابل تجاوز بیگانگان به قلمروی خود دفاع می کند. مردم یمن این حق را دارند که از نظر دفاعی خود را ارتقا داده تا در مقابل جنایت های عربستان ایستادگی کرده و پاسخی مناسب بدهند، تا زمانی که عربستانی ها متوجه شوند که جنگ با ملت یمن دارای هزینه های جبران ناپذیری برای آن ها خواهد بود، موضوعی که آل‌سعود قطعا متوجه آن شده است، اما نمی خواهد آن را قبول کند.

بهتر است کشورهایی که در سازمان ملل متحد علیه جمهوری اسلامی ایران بیانیه صادر می‌کنند و ایران را به نقض تحریم های تسلیحاتی علیه یمن متهم می‌کنند در مورد تروریست هایی که در سوریه مردم این کشور را به خاک و خون می‌کشند نیز دغدغه مند بوده و  باحمایت های مالی و تجهیزاتی، روز به روز بر بحران این کشور نیفزایند، بحرانی که آمریکا آن را ایجاد کرد، رژیم صهیونیستی آن را اداره کرده و عربستان و امارات آن را ادامه دادند، بحرانی هفت ساله که شواهد نشان می دهد در پایان راه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات