به دنبال ترس از بروز یک جنگ تجاری در جهان که سبب شده تا ارزش دلار بالا نرود و همچنین بلاتکلیفی در مورد نتایج انتخابات در ایتالیا، هر اونس طلا 3.70 دلار گران شد.
کد خبر: ۸۹۹۶۴۷۸
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، به دنبال ترس از بروز یک جنگ تجاری در جهان که سبب شده تا ارزش دلار بالا نرود و همچنین بلاتکلیفی در مورد نتایج انتخابات در ایتالیا که می‌تواند نگرانی جدیدی در اروپا ایجاد کند، قیمت طلا افزایش یافت.

هر اونس طلا با 3.70 دلار افزایش 1326.45 دلار فروخته شد. در ساعات اولیه معاملات قیمت طلا به 1327.03 دلار، بالاترین قیمت از 27 فوریه رسید.

ارزش شاخص دلار که ارزش این ارز در برابر سبدی از ارزهای مهم را می‌سنجد، پس از کاهش در روز جمعه امروز تقریبا بدون تغییر ماند.

پس از اینکه دونالد ترامپ اعلام کرد که تعرفه‌های سنگینی بر آلومینیوم و فولاد وارداتی اعمال خواهد کرد و نگرانی در مورد بروز جنگ تجاری و تلافی شرکای تجاری آمریکا به وجود آمد، ارزش دلار آمریکا از بالاترین رقم در 6 ماه گذشته پایین آمد.

استفان اینس، تحلیلگر بازار در این رابطه در یادداشتی نوشت: «هرگونه تشدید در جنگ تجاری به میزان چشمگیری از جذابیت دلار آمریکا می‌کاهد، و بر دارایی‌های آمریکایی نظیر اوراق قرضه و بازار سهام تاثیر منفی می‌گذارد.»

دلار ارزان‌تر سبب تقویت قیمت طلا می‌شود و این فلز گران‌بها را برای مالکان دیگر ارزها ارزان‌تر می‌سازد.

جی مینگ، تحلیلگر ارشد شاندانگ گلد گروپ گفت: «من فکر می‌کنم که قیمت‌ها تا حدی به علی بلاتکلیفی در مورد تاثیر انتخابات ایتالیا بر منطقه یورو بالا رفته است.»

ایتالیایی‌ها روز یک شنبه برای تعیین اعضای پارلمان این کشور رای دادند و در صورتی‌که پیش‌بینی های اولیه تایید شود، هیچ یک از 3 گروه اصلی ایتالیا توانایی حکمرانی به تنهایی را نخواهند داشت و چشم انداز خوبی برای بازگشت یک دولت معتدل و میانه رو وجود نخواهد داشت که این امر یک دردسر جدید برای اتحادیه اروپا خواهد بود.

اشتهای سرمایه‌گذاران برای دارایی‌هایی نظیر طلا در زمان‌ وجود تنش‌های ژئوپلتیکی و مالی افزایش می‌یابد.

ارسال نظرات