وزیر نفت نیجریه گفت: وزیران اوپک، مدیران غول‌های نفتی آمریکا را برای اقدام به منظور تثبیت بازارهای جهانی تحت فشار فزاینده‌ای قرار داده‌اند.
کد خبر: ۸۹۹۶۹۶۶
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰

 

 
 
به گزارش خبرگزاری بسیج، امانوئل کاچیکوو، وزیر نفت نیجریه در یک کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه نشست CERA Week در هیوستون آمریکا گفت: این تنها مشکل اوپک نیست، بلکه مشکل کل صنعت است.

کاچیکوو درباره این‌که وزیران اوپک با کدام شرکت‌ها صحبت کرده‌اند یا چه درخواست‌های خاصی داشته‌اند اظهارنظر نکرد و گفت: مکالمات به تثبیت بازار متمرکز بوده تا حداقل همه به آنچه لازم است انجام شود متمرکز شوند.
 
به گفته محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک، وزیران این سازمان و شماری از تولیدکنندگان شب دوشنبه در هیوستون با یکدیگر دیدار کردند.

بارکیندو درباره کسانی که دراین دیدار حضور داشتند توضیح نداد و تنها گفت: شش وزیر نفت اوپک در CERA Week خواهند بود.

وی این دیدار را در راستای گفت‌وگویی که در کنفرانس سال گذشته سراویک آغاز شد توصیف کرد که به مدل‌ها و پیش بینی‌های صنعت متمرکز خواهد شد.

بارکیندو گفت: ما درباره قیمت‌ها صحبت نمی‌کنیم. ما درباره کاهش تولید صحبت نمی‌کنیم. این هدف دیالوگ ما نیست.

وزیران اوپک در کنفرانس CERA Week همچنین با مدیران مالی، سرمایه گذاران انرژی و معامله‌گران نفت دیدار خواهند کرد.

دبیر کل اوپک گفت: توافق کاهش تولید میان اوپک و ۱۰ تولیدکننده خارج از این سازمان شامل روسیه عامل بیرون رفتن صنعت نفت از زیان‌بارترین چرخه رکود تاریخ خود بود.

بر اساس گزارش پلاتس، بارکیندو گفت: همه سود بردند و این توافق صنعت را به مسیر رشد پایدار بازگرداند.

وی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگانی که با این کاهش موافقت کردند هزینه بسیار بالایی پرداخت کردند و صنعت باید به شجاعت آنها درود بفرستد. اما بارکیندو درباره این‌که توافق کاهش تولید پس از سال ۲۰۱۸ ادامه خواهد یافت یا خیر اظهارنظری نکرد.
 
ارسال نظرات