خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان گفت: افرادی از بین بانوان، ساده لوحانه حجاب خود را بر می دارند که این افراد فریب خورده هستند، تا زمانی که راه شهدا ادامه دارد توهین به ارزش های مقدس را نمی‌پذیریم.
کد خبر: ۸۹۹۷۹۲۰
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹

تا راه شهدا ادامه دارد توهین به ارزش‌های مقدس را نمی‌پذیریمبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ناصر عارف در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه شهر همدان اظهار داشت: در تاریخ هر کشوری حوادث و رویدادهای تلخ و شیرینی وجود دارد که شنیدن آن بر ذائقه شنونده اثر می گذارد.

وی بیان کرد: در انقلاب اسلامی دو حادثه مهمی رخ داد که نقطه عطف است که نخستین آن پیروزی انقلاب اسلامی و سپس دوران 8 ساله دفاع مقدس بود و انقلاب زمانی رخ داد که اندیشمندان و سیاستمداران جهان می گفتند دین نمیتواند در کنار حکومت قرار بگیرد و سعی آنها بر حذف دین از اجتماع بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان عنوان کرد: وقتی انقلاب مشروطه بوجود آمد دو نگرش مذهبیون و ایدئولوژی دیگر در مورد غرب گراها ایجاد شد، روشنفکران دین ستیز موفق شدند تا حکومت را به سمت خود بکشانند و در دوران پهلوی نیز این نگرش تداوم داشت که دین قادر به اداره جامعه نخواهد بود.

وی تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی معادلات دشمنان بهم خورد و استقرار جمهوری اسلامی از اهداف انقلاب بود و می بینیم که بعد از 40 سال این انقلاب در اهداف خود بسیار موفق بوده است.

عارف با بیان اینکه انقلاب های دیگری نیز در سایر کشورهای جهان رخ داد که تداوم و پایدار نبوده است، افزود: در دوران شکوفایی انقلاب اسلامی، 8 سال دفاع مقدس و حفظ دستاوردهای 220 هزار نفر شهید و 526 هزار نفر جانباز و یا مجروح شدند و 43 هزار نفر سالهای سال به اسارت دشمن درآمدند تا این نهصت رشد یافت و قدرتمند شد.

وی با اشاره به اینکه تقدیم 8 هزار شهید در همدان در راستای اهداف انقلاب بود، افزود: 17 هزار جانباز در همدان حضور دارند و در مجموع 3 درصد ایثارگران کشور در همدان هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان با بیان اینکه در تداوم نهصت عاشورا شهید شدن و شهید دادن افتخار و سربلندی است، اظهار داشت: بیش از 150 هزار سند از شهیدان دوران دفاع مقدس در استان جمع آوری شده ضمن اینکه وصیتنامه‌های شهدای همدان در 21 جلد پیش‌بینی شده و 7 جلد آن اکنون در حال چاپ است.

وی تصریح کرد: با نگاه به وصیتنامه شهدا راهی که در پیش گرفتند را می بینیم و توصیه آنها به پیروی از ولایت، انجام فرایض دینی، حفظ حجاب و غیره ولی اکنون عده ای مغرضانه و ساده لوحانه به دنبال این هستند تا فرهنگ ایثار و شهادت را در کشور به فراموشی بکشانند.

عارف تصریح کرد: افرادی از بین بانوان، ساده لوحانه حجاب خود را بر می دارند که این افراد فریب خورده هستند، تا زمانی که راه شهدا ادامه دارد توهین به ارزش های مقدس را نمی‌پذیریم.

وی گفت: 3 هزار و 300 فرزند شهید و جانباز در همدان بیکار هستند و مردم باید معرفت اجتماعی خود را افزایش دهند و نسبت به خدمات کمی که به قشر ایثارگر اعطا می شود خرده نگیرند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات