خبرهای داغ:
شهردار تبریز با ابراز رضایت از روند پذیرش گردشگران نوروزی در این شهر، گفت: امسال حضور گسترده مهمانان نوروزی در تبریز غافلگیر کننده و تحسین برانگیز بود.
کد خبر: ۹۰۰۳۴۹۶
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، ایرج شهین باهر افزود: تبریز در نوروز امسال شاهد افزایش ۱۷ درصدی حضور گردشگران بود.
وی با قدردانی از تلاش همه دست اندرکاران در داخل و خارج مجموعه شهرداری، گفت: من از وضعیت حضور گردشگران در تبریز راضی هستم و این حاصل همکاری و مهمان نوازی مردم و دستگاههای ذیربط بوده است.
شهین باهر گفت: در ایام نوروز موزه شهر واقع در عمارت شهرداری با بیش از ۹۳ هزار نفر بیشترین بازدید کننده را در بین مراکز گردشگری استان به خود اختصاص داد.
شهردار تبریز با اشاره به تورهای تبریزگردی گفت: در نوروز امسال با بکارگیری ۲۲ دستگاه اتوبوس و راه اندازی اپلیکیشن اعلام آنلاین مسیر، شاهد افزایش ۶۷ درصدی استقبال گردشگران از این تورها بودیم به طوریکه به میزان ۱۶۷ هزار نفر ساعت از این تورهای رایگان استفاده کردند.
شهین باهر  افزود: تاکسی های" از من بپرس" نیز ۴۷ هزار مورد راهنمایی و خدمات اطلاع رسانی به گردشگران ارائه کردند.
شهردار تبریز ادامه داد: با هماهنگی به عمل آمده بخشی از مجموعه بازار سنتی تبریز هم در ایام نوروز باز بود و امیدواریم در سالهای آتی با همکاری بازاریان محترم شاهد فعالیت کامل بازار در ایام نوروز باشیم.
ایرج شهین باهر با اشاره به نامگذاری امسال برای حمایت از کالای ایرانی افزود: در این راستا تمهیدات لازم برای راه اندازی نمایشگاه دائم صنایع دستی در تبریز اتخاذ شده و تلاش می کنیم هنرمندان صنایع دستی به زودی دارای مکان مناسبی برای عرضه دائم تولیدات خود باشند که این در توسعه صنعت گردشگری هم بسیار مهم است.
وی بخش مهمی از فعالیتهای حوزه گردشگری را معرفی این شهر به عنوان شهر گردشگری دانست و گفت: تبریز متاسفانه هنوز آنطور که باید شهر گردشگری نشده است و ما باید با شناسایی خواست گردشگران و حمایت از سرمایه گذاران و معرفی ظرفیت های گردشگری این شهر در داخل و خارج کشور، روند رو به رشد فعلی را تقویت کنیم.
شهردار تبریز اضافه کرد: در همین زمینه در هفته دوم تعطیلات نوروزی سفری غیر رسمی به بوسنی داشتم که در این سفر با توجه به پیشنهاد اخیر مقامات این کشور برای خواهرخواندگی تبریز با یکی از شهرهای این کشور، هماهنگی هایی در این زمینه انجام و نیز مقرر شد نمایشگاه تولیدات صنایع دستی و ظرفیتهای گردشگری تبریز نیز در بوسنی برپا شود.
ایرج شهین باهر با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده و عزم جدی مسئولان و دست اندرکاران برای توسعه گردشگری در تبریز گفت: نوروز امسال جرقه رونق گردشگری تبریز زده شد و تلاش می کنیم این روند همزمان با رویداد تبریز ۲۰۱۸ و نیز در سال های آتی با قدرت تمام ادامه یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها