خبرهای داغ:
معاون فرهنگی کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: هفت هزار و 684 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در سال 96 در قالب طرح شوق زیارت به مشهد مقدس و عتبات عالیات اعزام شدند.
کد خبر: ۹۰۰۳۵۱۲
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، یوسف زمانی، با اشاره به اینکه از این تعداد، هزار و 200 مددجو به عتبات عالیات اعزام شدند،افزود: اردوهای زیارتی این نهاد باهدف تحکیم بنیان خانواده، ایجاد نشاط معنوی و تقویت روحیه خودباوری برای مددجویان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته سه هزار و 606 نفر از دانش آموزان تحت حمایت به اردوهای آموزشی و تربیتی اعزام‌شدند، اظهارداشت: این دانش آموزان در قالب برنامه‌های اوقات فراغت، به اردوگاه‌های آموزشی تربیتی شهید مطهری گیلان و شهید رجایی مازندران اعزام و از دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، مذهبی، فرهنگی و مهارت‌آموزی بهره‌مند شدند.

زمانی اضافه کرد: این اردوها باهدف رسیدگی به مسائل آموزشی و تربیتی، اعتلای فرهنگ اصیل اسلامی و ترویج سبک زندگی اسلامی در بین مددجویان تحت حمایت برگزار می‌شوند.

وی در ادامه با اعلام اینکه حدود 35 هزار مددجوی تحت حمایت این نهاد در سال گذشته از کلاس های آموزش خانواده بهره مند شدند، یادآور شد: برنامه های آموزش خانواده باهدف تقویت سبک زندگی اسلامی، ترغیب مددجویان به فراگیری مهارت‌های زندگی و تحکیم بنیان خانوارهای تحت حمایت برگزار می‌شود.

زمانی با اشاره به اینکه پنج هزار و 600 نفر از دانش آموزآن تحت حمایت در سال 96 در کلاس های آموزشی کانون های دائمی این نهاد شرکت کردند، افزود: کلاسهای آموزشی در رشته های قرآن، اخلاق اسلامی، مهارت های زندگی، مهارت های فنی و حرفه ای، دستاوردهای انقلاب اسلامی، فضای مجازی، کتابخوانی، ورزشی  و پژوهش برگزار شده است. 

معاون فرهنگی کمیته امداد  آذربایجان شرقی همچنین گفت: کانون های دائم این نهاد در شهرهای تبریز، اهر، مراغه، مرند و میانه دایر هستند.

ارسال نظرات