خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

دستگاه‌های استان سهم خود را در حمایت از «کالای ایرانی» مشخص کنند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در روز سوم دیدارهای نوروزی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های استان سهم خود را در حمایت از «کالای ایرانی» مشخص کنند، گفت: رسانه‌ها نقش برجسته‌ای در جهت‌دهی جامعه به سمت مصرف کالای ایرانی دارند.
کد خبر: ۹۰۰۳۶۱۰
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در روز سوم دیدارهای نوروزی با مردم و مسئولان استان قزوین بر توجه مردم و مسئولان به شعار سال تأکید کرد و افزود: تمام دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای استان خود را مکلف بدانند که تولیدات داخلی را مورد مصرف قرار دهند و از خرید کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارد، پرهیز کنند.
وی تصریح کرد: اگر همه مسئولان با یکدیگر هم‌دل و همراه باشند، طرح‌های بسیار خوبی وجود دارد که اجرایی کردن آن‌ها می‌تواند در جهت حمایت از تولیدات داخلی مؤثر واقع شده و در نهایت شاهد تحول در حوزه اقتصاد و اشتغال باشیم.
امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه دستگاه‌های استان سهم خود را در حمایت از کالای ایرانی مشخص کنند، خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم که شعار امسال نسبت به سال‌های گذشته اجرایی‌تر شود و برای تحقق این هدف لازم است فرهنگ‌سازی در این عرصه در شورای فرهنگ عمومی مورد بررسی قرار گرفته و بین دستگاه‌ها تقسیم کار صورت بگیرد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه آحاد جامعه می‌باید استفاده از کالای ایرانی را جدی بگیرند، عنوان کرد: می‌باید همه آحاد جامعه نسبت به کالای ایرانی تعصب داشته باشند و دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادها کالای ایرانی را انتخاب کنند؛ حتی اگر شرکت‌های خارجی محصول مرغوب‌تری را عرضه کرده باشند.
وی نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی مصرف کالاهای داخلی را برجسته و مهم ارزیابی کرد و افزود: فعالیت‌های رسانه‌ها و تولیدات صدا و سیما می‌تواند فرهنگ جامعه را به سمت و سوی استفاده از تولیدات داخلی سوق دهد؛ بنابراین عرصه رسانه‌ای بسیار مهم است و می‌باید نقش آن جدی گرفته شود.
وی فضاسازی مناسب شهری را یکی از راهکارهای فرهنگ‌سازی در حمایت از شعار سال دانست و افزود: مسئولان شهری می‌توانند با ظرفیت‌ها و فضاهایی که در اختیار دارند به آگاهی بخشی جامعه در حمایت از کالای ایرانی، طرح‌های اثرگذاری را اجرایی کنند.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار