خبرهای داغ:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی از ابلاغ تیپ جدید و واحد قراردادها به بنگاه های معاملاتی املاک و خودرو در تبریز خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۴۱۱۵
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رضا مسعودی فر، با تاکید بر اینکه یکی از اولویت های مهم و محوری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم تشکیلات قضائی استان مقابله با بی قانونی و اصلاح و ساماندهی امور جاری مربوط به شهروندان است، افزود: در این زمینه ساماندهی عملکرد و کارکرد بنگاه های معاملاتی املاک و خودرو در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به وجود 370 واحد بنگاه و نمایشگاه خودرو در سطح شهر تبریز، این تعداد را برای این کلانشهر زیاد ارزیابی و اظهار کرد: بررسی های کارشناسی نشان می دهد که این تعداد نمایشگاه خودرو برای تبریز نیاز نیست.
مسعودی فر ادامه داد: بر همین مبنا ساماندهی این واحدهای صنفی با همکاری و هماهنگی اتحادیه امور صنفی مربوطه و ثبت اسناد و املاک شهرستان برای ارایه پروانه های تخصصی به انجام رسید.
وی با بیان اینکه سال گذشته یکهزار گواهی تخصصی به مالکان بنگاه های معاملاتی املاک در تبریز صادر شده است، گفت: در همین مدت برای دو هزار و 652 نفر از فعالان این بخش کلاس های آموزشی برگزار شده است.
مسعودی فر، هدف از اجرای این طرح را تامین امنیت معاملات برای شهروندان بیان کرد و افزود: شهروندان لازم است خرید و فروش اموال غیرمنقول خود را در دفاتر اسناد رسمی انجام دهند تا اعتبار قانونی برای این معاملات صادق شود.
وی اضافه کرد: طرح ساماندهی بنگاه های معاملاتی خودرو و املاک در سایر شهرستان های آذربایجان شرقی نیز به مورد اجرا گذاشته می شود که در این زمینه هماهنگی های لازم با اتحادیه های مختلف و روسای دادگستری در جریان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها