خبرهای داغ:
دکتر ولایتی در مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ:

ایران همواره مرکز علم بوده است

سیزدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران 2018 با حضور دکتر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری و رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر فرهاد رهبر رییس دانشگاه آزاد اسلامی، پژوهشگران و علاقه مندان حوزه ی رباتیک در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۰۴۲۱۳
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین سیزدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران 2018، دکتر علی اکبر ولایتی ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این مسابقات، گفت: برای بنده توفیقی است که در این مجموعه ی ارزشمند و باشم، این مسابقات هم در دنیا و هم در ایران یک عرصه ی نو است و نشان می دهد راه ما برای پیشرفت بسیار باز است.
وی افزود: همان طور که انقلاب اسلامی ما در دنیا یک پدیده تازه بود و نمونه ای نداشت، دانشگاه آزاد اسلامی نیز پدیده ای است که بدون اتکا به بودجه ی دولتی و با پول مردم برپا شده است؛ بنده نمونه ای در دنیا نمی شناسم که مانند این دانشگاه باشد.
رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ایران همواره مرکز علم بوده است، آن زمان که در دنیا دانشگاهی وجود نداشت، ما دانشگاه جندی شاپور را داشتیم؛ دانشگاه آزاد اسلامی هم تأسیس شد تا استعدادهای ایرانی را پرورش دهد چرا که ایرانیان هزاران سال پرچم تمدن را افراشته‌اند و کتاب‌های بزرگان ایرانی نیز سال‌ها در دانشگاه‌های شرق و غرب از جمله کتاب‌های درسی بوده است.
دکتر ولایتی تصریح کرد: ما در دانشگاه آزاد اسلامی با این مردان باغیرتی که مانند دکتر موسی خانی داریم، می توانیم در دنیا حرف اول را بزنیم؛ آینده ی دانشگاه آزاد اسلامی را استادان و نخبگان آن می سازند.
رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه در عرصه‌های پژوهشی اضافه کرد: در حوزه پژوهشی در روزهای پایانی سال گذشته بیش از ۱۰ درصد بودجه این دانشگاه به بخش پژوهش اختصاص داده شد و از سوی دیگر قرار است پنج درصد از میزان اتکای بودجه دانشگاه به شهریه کاهش یابد.
وی با تأکید بر ارتقای استانداردها در دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: ظرف مدت یک سال و چند ماه گذشته با عزم راسخ تلاش شد تا ظرفیت‌های موجود در این دانشگاه را از بالقوه به بالفعل درآورد و این امر می‌تواند در آینده آموزش و پژوهش این دانشگاه موثر باشد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: این نمایشگاه و مسابقات نشان از اقتدار جوانان ماست که شعار "ما می توانیم" را به "ما توانستیم" تبدیل کردند.
دکتر فرهاد رهبر افزود: در این مسابقات جوانان در یک رقابت بین المللی خودشان را محک می زنند و اثبات می کنند که جوانان ما از جوانان دنیا کم ندارد و چنین فعالیت هایی می تواند آغاز یک حرکت باشد.

وی اظهار داشت: ماندن در این آغاز شایسته ما نیست و باید به سمت فتح قله های بزرگ حرکت کنیم و باید فعالیت این جوانان در عرصه های بین المللی به اثبات برسد.
دکتر رهبر ادامه داد: همه کسانی که در این دوره حائز رتبه های برتر می شوند مورد حمایت دانشگاه آزاد اسلامی قرار خواهند گرفت تا محصول آنها به یک محصول تجاری شده تبدیل شود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم به حاضران و قدردانی از برگزارکنندگان این مسابقات، گفت: رویکردهای این دانشگاه در برنامه‌های راهبردی تغییر کرده‌اند که این موضوع در معاونت پژوهشی تدوین شده است، ما در صدد هستیم تا برنامه‌های این دانشگاه را بر اساس نوآوری، تجاری‌سازی و خلق ثروت پیش ببریم.
دکتر بیژن رنجبر با تأکید بر حمایت و پشتیبانی‌هایی از فعالیت‌های علمی با هدف ایجاد پتانسیل بومی‌سازی افزود: در همین راستا در صدد هستیم بستری برای فعالیت نخبگان در زمینه‌های علمی فراهم سازیم.
وی اظهار داشت: حوزه‌های رباتیک و هوش مصنوعی، کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف خودروسازی، خودروهای هوشمند و پرنده‌های بدون سرنشین و ... دارند، از این رو باید به این موضوع نیز توجه ویژه‌ای داشت.
دکتر رنجبر با اشاره به راه‌اندازی دو مرکز تحقیقاتی علوم و فناوری‌های همگرا، تصریح کرد: با توجه به این که دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در حوزه رباتیک پیشگام است، یکی از این مراکز در این دانشگاه تاسیس می شود که به موضوع رباتیک توجه ویژه ای خواهد داشت.
رییس کمیته ملی ربوکاپ جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن قدردانی از حضور دکتر ولایتی، دکتر رهبر، دکتر رنجبر، دکتر زاهدی استاندار قزوین، برزگر مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین، کارکنان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، کمیته ملی ربوکاپ و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، گفت: برای برپایی این مسابقات بیش از 400 نفر به صورت شبانه روزی تلاش کردند که جا دارد از همه ی این عزیزان تشکر ویژه داشته باشم.
دکتر مرتضی موسی خانی با اشاره به تاریخچه ی برگزاری مسابقات ربوکاپ و شکل گیری آن در ایران، افزود: ما سال 85 با 80 تیم این مسابقات را آغاز کردیم، اما امروز پس از 13 دوره، بیش از 800 تیم برای این مسابقات ثبت نام می کنند که نشان از توسعه ی این علم در کشور و دنیا است.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر حمایت از دانش جوانان ایرانی و شرکت های دانش بنیان، اظهار داشت: ما امسال مسابقات آسیا و اقیانوسیه را نیز در جزیزه کیش برگزار خواهیم کرد که کشورهایی مانند روسیه، استرالیا و سایر تیم های صاحب نام در آن حضور خواهند داشت.
شایان ذکر است؛ سیزدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران 2018، از 16 تا 18 فروردین ماه سال جاری به همت دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت نمایشگاه های بین المللی تهران و حمایت بانک ملت، بانک ملی ایران، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، شهرداری تهران، شهرداری قزوین، بانک شهر، فروشگاه اینترنتی دیجی کالا، سیف خودرو، رایتل، سازمان منطقه آزاد کیش و کانون گردشگری و اتومبیل رانی.
9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها