وزیر اقتصاد آلمان گفت: من نمی دانم چرا خودروسازهای آلمانی اینقدر آهسته به سمت سرمایه‌گذاری و تولید خودروهای الکتریکی پیش می‌روند و این اقدام را یک اشتباه بزرگ استراتژیک عنوان کرد.
کد خبر: ۹۰۰۷۲۴۶
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷

 

به گزارش  خبرگزاری بسیج، پیتر آلتمایر وزیر اقتصاد آلمان امروز از خودروسازی بزرگ این کشور خواست تا در توسعه فناوری و تولید خودروهای الکتریکی سرمایه‌گذاری‌های خود را شدیدا افزایش دهد.

وزیر آلمانی تاکید کرد: در غیر این صورت تداوم رقابت‌پذیری این شرکت‌ها در بازار جهانی در بلندمدت غیرممکن خواهد بود.

آلتمایر با بیان اینکه من نمی‌فهمم چرا خودروسازان بزرگ آلمانی اینقدر نسبت به سرمایه‌گذاری در این زمینه بی‌میل بوده و تردید دارند،‌افزود:‌شرکت‌های خودروسازی آلمانی باید سرمایه‌گذاری‌های خود در تولید و توسعه فناوری خودروهای الکتریکی را به شدت افزایش داده و 10 ها میلیارد یورو به این مسئله اختصاص دهند.

وی همچنین خواستار آن شد در این کشور سرمایه‌گذاری در زمینه تولید باطری‌های خودرو‌های الکتریکی افزایش یابد.

آلتمایر گفت:‌ردر غیر این صورت ما باید قبول کنیم بخش قابل توجهی از ارزش افزوده تولید خودروهای الکتریکی را به جای شرکت‌های داخلی به آسیا و آمریکا اختصاص خواهیم داد.

وزیر اقتصاد آلمان گفت: شرکت‌های آلمانی باید در زمینه تولید سلول‌های باطری با دیگر شرکت‌های اروپایی همکاری کند.اخیرا برخی شرکت‌های آلمانی نظیر بوش اعلام کردند از سرمایه‌گذاری در این زمینه منصرف شده‌اند.

در حال حاضر بخش خودروسازی آلمان که برای 800 هزار نفر در این کشور اشتغالزایی کرده است، همچنان با عواقب ناشی از رسوایی آلایندگی خودروهای دیزلی فولکس واگن که در سال 2015 افشا شد دست و پنجه نرم می‌کنند.

دولت ائتلافی آلمان قصد دارد با کاهش مالیات برای دارندگان خودروهای الکتریکی و همچنین ایجاد صد هزار ایستگاه شارژ در این کشور مردم را به سمت استفاده بیشتر از خودروهای الکتریکی سوق دهد.

آلتمایر گفت: آلمان باید یک مدل خودروی الکتریکی نظیر خودروهای تسلا در آمریکا را بسازد که همانند خودروهای تسلا توانایی طی مسافت بلند را داشته اما هزینه نگهداری و تولید آن کمتر باشد.

ارسال نظرات