نخست‌وزیر سوریه به شرکت‌های روس قول داد تا شرایط مناسبی را برای مشارکت شرکت‌های روس در بازسازی سوریه فراهم کند.
کد خبر: ۹۰۰۷۲۴۷
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹

 

به گزارش  خبرگزاری بسیج، عماد خمیص نخست‌وزیر سوریه در دیدار با یک هیأت بلندپایه روسی قول داد که این کشور شرایط مناسبی را برای مشارکت شرکت‌های روسی در بازسازی سوریه فراهم خواهد کرد.

دیمیتری سابلین هماهنگ کننده گروه اعزامی از نمایندگان دومای روسیه به سوریه که مسئول روابط بین دو کشور هستند، گفت: دو طرف درباره توسعه همکاری‌ها در حوزه اقتصادی و اجتماعی در سوریه بحث و تبادل نظر کردند.

وی ادامه داد: در این بحث‌ها ما بر مشکلات موجود در زمینه لجستیکی و بخش بانکی تمرکز کردیم و درباره چگونگی مشارکت در بازسازی سوریه به گونه‌ای که به نفع دو طرف باشد مذاکره انجام دادیم.

سابلین گفت:‌ما با چشم خود غوطه شرقی را دیدیم.حجم تخریب این منطقه بسیار بالاست و برای بازسازی این منطقه تجربه و کار زیادی لازم است که روسیه در این زمینه تجربه کافی را دارد.

بشاراسد رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با دیپلمات‌های روس گفت: برای بازسازی اقتصاد سوریه 400 میلیارد دلار سرمایه نیاز است.

سابلین به نقل از اسد گفت: یکی از مهمترین اقدامات پیش رو بازسازی زیرساخت‌های سوریه است و کمتر از 400 میلیارد دلار هزینه بر نخواهد داشت و برای این اقدام 10 تا 15 سال زمان نیاز خواهد بود.

اسد در این دیدار گفته بود انتظار نداریم شرکت‌های نفتی و گازی غربی در سوریه فعالیت کنند ما منتظر آنها نیستیم و در این زمینه با رئیس‌جمهور روسیه در سوچی صحبت کردم. ما می‌خواهیم که شرکت‌های روسی در این زمینه با ما همکاری کنند و انتظار داریم این شرکت‌ها به سرعت کار خود را آغاز کنند.

ارسال نظرات