خبرهای داغ:
جمعی از دانشجویان بسیجی کرمانشاه در سالگرد عملیات بازی‌دراز در قالب کاروان راهیان نور از مناطق عملیاتی غرب کشور در استان کرمانشاه همزمان با افتتاح راهیان نور در سال ۹۷ از یادمان شهدای پاوه،مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در شهرستان سرپل ذهاب بویژه ارتفاعات بازی دراز در زیر بارش باران بهاری صعود کردند.
کد خبر: ۹۰۱۱۳۹۱
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، جمعی از دانشجویان بسیجی استان کرمانشاه در سالگرد عملیات بازی‌دراز در قالب کاروان راهیان نور از مناطق عملیاتی غرب کشور در استان کرمانشاه همزمان با افتتاح راهیان نور در سال ۹۷ از یادمان شهدای پاوه، مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در شهرستان سرپل ذهاب بویژه ارتفاعات بازی دراز در زیر بارش باران بهاری صعود کردند.

روزهای آغازین اردیبهشت هر سال ارتفاعات بازی دراز میزبان کاروان‌های راهیان نور از سراسر کشور است. کاروان دانشگاه ههای کرمانشاه نیز همراه با سایر کاروان‌ها از سراسر کشور، در اردیبهشت سال ۹۷ یاد و خاطره ایثارگران این عملیات را گرامی داشتند.

ارتفاعات سخت‌گذر بازی‌دراز با قله‌های بلند و شیب‌های تند و بریدگی‌های ممتد از اهمیت ویژه‌ای در منطقه مرزی استان کرمانشاه برخوردار است. این ارتفاعات به مثابه عرصه بزرگی درون مثلث قصرشیرین _ گیلان غرب_ سرپل ذهاب واقع شده‌ است و بر منطقه تسلط کامل دارد نیروهای عراقی در روزهای آغازین جنگ از بازی‌دراز برای دیدبانی استفاده می‌کرد چنانچه این ارتفاعات "دیدگاه صدام" نام گرفت، اما ویژگی‌های این ارتفاعات موجب شد با فعالیت‌های مهندسی روی آن جاده‌سازی شود و یگان‌های عراق در آنجا مستقر شوند و ضمن افزایش سلطه بر قصرشیرین، سرپل ذهاب را نیز زیر دید خود بگیرند.

برای گرفتن این امتیاز مهم از نیروهای عراقی پس از سه ماه کار نیروهای شناسایی سپاه پاسداران، قرارگاه مقدم غرب سپاه پاسداران و ارتش نخستین عملیات نیمه گسترده را در این منطقه طرح ریزی کردند که با نام عملیات بازی دراز در تاریخ اول اردیبهشت سال ۱۳۶۰آغاز شد و به مدت ۸ روز طول کشید. در نتیجه نتوانستند روی تمام هدف‌ها مستقر شوند، در این عملیات خلبان علی‌اکبر شیرودی به شهادت رسید.

اردوی دو روزه راهیان نور دانشجویان بسیجی بازدید از مناطق عملیاتی غرب کشور به خصوص یادمان شهدا در ارتفاعات بازی‌دراز بود.

ارسال نظرات