مسئول بسیج عشایری خراسان شمالی، گفت: نقش عشایر در دفاع، حفظ و صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی یک نقش برجسته است.
کد خبر: ۹۰۱۸۳۳۷
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴

به گزارش  سرویس بسیج عشایری خبرگزاری بسیج، به مناسبت ۲۹ اردیبهشت روز بسیج عشایری "قنبرزاده" مسئول بسیج عشایری خراسان شمالی گفت: ۲۹ اردیبهشت تداعی کننده میثاق جاودانه عشایر غیور و دلاور با انقلاب و آرمان های امام خمینی(ره) است. این روز یادآور دیدار تاریخی عشایر با حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ می باشد که بر همین اساس این روز در سازمان بسیج مستضعفین به نام روز (’بسیج عشایر)) نام گذاری گردیده است.

وی در خصوص نقش عشایر در دفاع، حفظ و صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی، افزود: نقش عشایر در دفاع، حفظ و صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی یک نقش برجسته است، با توجه به روحیه انقلابی، دینداری و سلحشوری که در عشایر وجود دارد، عشایر توانستند سهم به سزایی در دفاع مقدس داشته باشند که ده هزار شهید جامعه عشایر کشور گواه وفاداری و سلحشوری این مردان غیور است. عشایر پیوسته در سنگر حمایت از ولی فقیه بوده و در این مسیر جانفشانی کرده اند. در طول چند قرن گذشته تنها حکومتی که عشایر با آن همراه و همدل بوده اند، همین انقلاب اسلامی بوده است.

مسئول بسیج عشایری خراسان شمالی تصریح کرد: حکومت های طاغوتی گذشته نتوانست عشایر را جذب و همراه خود کنند. اما امروزه عشایر غیور و ولایت مدار به واسطه دلدادگی به امام و رهبر خویش، پاسداران عزت میهن اسلامی می باشند و در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی حضوری چشمگیر داشته و آماده دفاع از آرمان های ولایی انقلاب اسلامی هستند.

قنبرزاده بیان داشت: سازمان بسیج عشایری استان خراسان شمالی در راستای صیانت و حفظ روحیه ولایی و سلحشوری عشایر و رفع مشکلات و محرومیت های این جامعه اولویت فعالیت های خود را در سه محور سازندگی و محرومیت زدایی، بهداشت و درمان و فرهنگی و اجتماعی قرار داده است.

وی ادامه داد: در همین راستا در حوزه بهداشت و درمان با اعزام اکیپ های پزشکی و دندانپزشکی به مناطق عشایری محروم بیش از ۱۴۰۰ نفر از خدمات رایگان ویزیت، ترمیم، پر و کشیدن دندان بهرمند گردیدند.

مسئول بسیج عشایری خراسان شمالی، افزود: سازمان بسیج عشایری در حوزه سازندگی و محرومیت زدایی خدماتی همچون ساخت منبع آب شرب سالم، بازسازی چشمه، توزیع سرویس های بهداشتی سیار، ساخت حمام و سرویس های بهداشتی، بهسازی مدارس مستهلک، شناسایی و توزیع سبد کالا به محرومین، برگزاری کارگاه ها توانمندسازی اصلاح نژاد، تغذیه، بیماری های فصلی، توزیع بسته های فرهنگی در مدارس ارایه نموده است.

این مقام مسئول بیان داشت: در حوزه فرهنگی و اجتماعی برنامه های همچون اعزام روحانی در مناسبت های ملی و مذهبی، محفل های انس با قرآن، اردو های سیاحتی و زیارتی، برگزاری یادواره شهدای عشایری، نشست اخلاقی -تربیتی، برگزاری جشنواره و بازی های بومی و محلی و همایش سران ایلات و طوایف اجرا گردیده است.

 

 

ارسال نظرات