خبرهای داغ:
رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: دو دستگاه کامیون حامل 30 نفر شتر فاقد گواهی حمل بهداشتی- قرنطینه ای دامپزشکی که در مسیرهای فرعی شهرستان نهبندان تردد می‌‌کردند با هماهنگی پست قرنطینه دامپزشکی و همکاری پاسگاه انتظامی عربخانه توقیف شدند.
کد خبر: ۹۰۱۸۴۵۵
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، محمد راه‌انجام در جمع خبرنگاران با بیان اینکه واکسیناسیون، مدیریت صحیح و عدم جابجایی و حمل و نقل دام از جمله فاکتورهای مهم در پیشگیری از بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین دام وانسان است، اظهار کرد: یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های منتقله از شتر به انسان بیماری کرونا ویروس(مرس) است که می تواند صنعت دامپروری و به‌دنبال آن اقتصاد منطقه و در بعد وسیع‌تر اقتصاد کشور را تحت‌الشعاع قرار دهد که از این رو یکی از راه‌ های کنترل و پیشگیری از این بیماری تشدید و نظارت بیشتر بر تردد و جابه‌جایی دام زنده است.

وی افزود: در راستای کنترل بهداشتی حمل دام و پیشگیری از انتشار بیماریهای واگیر دار و مشترک بین انسان و دام 2 دستگاه کامیون حامل 30 نفر شتر فاقد گواهی حمل بهداشتی- قرنطینه ای دامپزشکی که در مسیرهای فرعی شهرستان نهبندان تردد می‌‌کردند با هماهنگی پست قرنطینه دامپزشکی و همکاری پاسگاه انتظامی عربخانه توقیف شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان ادامه داد: از ابتدای امسال 16 محموله دام غیر مجاز شامل 66 نفر شتر، 69راس گوسفند و 11 راس گاو که از استان سیستان و بلوچستان به سایر نقاط کشور حمل می‌شدند، قبل از رسیدن به مقصد در شهرستان نهبندان متوقف شدند. 

راه‌انجام در پایان از شترداران شهرستان خواست برای پیشگیری از انتقال و شیوع بیماری‌های نوپدید مثل بیماری مرس از جابجایی و حمل و نقل شتر زنده، بدون هماهنگی با شبکه دامپزشکی خودداری نموده و برای حمل هر گونه دام زنده، نسبت به اخذ مجوز بهداشتی - قرنطینه‌ای دامپزشکی اقدام شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها