مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: از بین 60 موسسه قرآنی دارای مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال حاضر تنها 35 موسسه فعال بوده و مابقی راکد هستند.
کد خبر: ۹۰۲۲۴۷۹
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام ناصر خدایاری، در نشست صمیمی با فعالان قرآنی استان که در سالن جلسات اداره ارشاد استان برگزار شد، اظهار کرد: در رابطه با فعالیت های قرآنی با مشکلات و مسایل عدیده ای در استان مواجه هستیم.

وی افزود: از جمله مشکلات موجود در فعالیت های قرآنی می توان به نبود فضای مناسب، عدم سازماندهی افتصاد قرآنی، عدم سازماندهی تشکل های قرآنی و عدم اجرای برنامه ها در سطوح پایین و انباشته شدن امورات اشاره کرد.

خدایاری در خصوص مسایل موجود در فعالیت های قرآنی نیز اظهار کرد: مسایل قرآنی عبارت است از پیاده سازی قرآن در سبک زندگی، فرهنگ، آداب و رسوم، اخلاق، حقوق و قوانین که باید طبق آموزه های قرآنی در جامعه جاری و ساری کنیم.

وی یادآور شد: اعجاز قرآن نباید تنها در روخوانی و روان خوانی محدود شود و باید در ابعاد گسترده از علوم قرآنی بهره برد و آموزش قرآن را باید از سطوح پایین و از کانون خانواده ها آغاز کرد چرا که والدین نخستین معلمان زندگی هر فرد هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: در حال حاضر تنها ۶۰ موسسه قرآنی در استان وجود دارد که از این تعداد ۳۵ مورد فقط فعالیت داشته و ۲۵ موسسه غیرفعال هستند.

وی با بیان اینکه ما فقط نباید قرآن را بزرگ نمایی کنیم، ادامه داد: قرآن و عترت باید در کنار هم باشند و و اگر قرآن را می توانستیم به صورت انسانی زنده کنیم بدون شک نبی مکرم اسلام (ص) از درون آن تجلی می نمود.

خدایاری در خصوص استخدام خادمان قرآنی نیز تاکید کرد و گفت: خادمان قرآنی باید بسیار مورد توجه بوده و در کنار دولت و سازمانها تغذیه شوند تا نقش بی بدیل و برجسته آنان در نشر فرهنگ قرآنی بیش از پیش تبیین شود.

ارسال نظرات