گزارش «بسیج» از همایش بررسی پیامدهای حقوقی پیوستن به کنوانسیونcft:
متاسفانه در این برهه از زمان مسئولین کشور به نقطه ای رسیده اند که باید در مقابل غرب کوتاه بیایند اما سازشکاری با غرب مشکلات ما را حل نخواهد کرد.
کد خبر: ۹۰۲۵۳۲۵
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، دکتر مومنی راد عضو پژوهشکده حقوق بین‌الملل سازمان بسیج حقوقدانان در همایش بررسی پیامدهای حقوقی پیوستن به cft گفت: همین طور که می دانید کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم در سال 1999 تصویب و در سال 2002 اجرایی شد اما در زمان کنونی بحث پیوستن و یا رد این کنوانسیون از سوی دولت و مجلس مطرح می شود.

وی افزود: درخصوص پیوستن به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم، بررسی وضعیت حقوقی ایران در جهان قابل اهمیت است. ایران در سال 1979 با انقلاب خود نظم حقوقی و سیاسی جهان را بر هم زد از طرفی دنیای غرب به دنبال تعریف نظم جهانی خود خواسته است از همین رو آنها به ایران فشار می آورند تا ساختار لیبرالیسم این نظم جهانی را حاکم سازد و متاسفانه در این برهه از زمان مسئولین کشور به نقطه ای رسیده اند که باید در مقابل غرب کوتاه بیایند اما سازشکاری با غرب مشکلات ما را حل نخواهد کرد.

سازشکاری با غرب مشکلات ما را حل نمی کند

مومنی راد مطرح کرد: غرب با حقوق بین‌الملل و بشر سلطه خود را بر ایران افزایش داده و ما را در تنگنا قرار می دهد و قطعا غرب می داند که حامیان اصلی تروریسم در جهان چه کشورهایی هستند اما منافع ملی غرب باعث می شود از کشورهایی همچون عربستان که حامی مالی داعش است چشم پوشی کرده و به سراغ ایران بیاید.

این عضو پژوهشکده حقوق بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: دولت اصرار دارد که با پیوستن به کنوانسیون cft مشکلات مالی ما حل خواهد شد اما اینطور نیست چون ساختار حقوقی غرب معیوب و منطعف به سمت منافع برخی کشورهای غربی است از این رو عربستان با این ساختار حقوقی و تزریق پولهای کلان به راحتی دهان تمام نهادهای حقوقی را بسته است .

وی خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال برانداری نظام است و تا رسیدن به این هدف ساکت نمی نشیند لذا با این شرایط نباید از طریق تصویب این چنین کنوانسیون‌هایی خودمان دست خودمان را ببندیم.

 

ارسال نظرات