نیکی هیلی:

واشنگتن در تلاش است تا امکان استفاده از بندر چابهار را برای هند مهیا کند

نماینده آمریکا در سازمان ملل درحالی‌که به نخست وزیر هند توصیه کرده وابستگی به نفت ایران را قطع کند، به امکان استفاده هند از بندر چابهار ایران اشاره کرد.
کد خبر: ۹۰۳۰۳۹۴
|
۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۹

 

 به گزارش خبرگزاری بسیج، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در دیدار با «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند خواهان خاتمه دادن وابستگی دهلی نو به نفت خام ایران شد.

 به نوشته خبرگزاری «رویترز» «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در دیدار با نخست وزیر هند به وی گوشزد کرده که قطع وابستگی دهلی نو به نفت ایران مهم است.

 هیلی در این دیدار گفته است که واشنگتن تلاش می‌کند تا به هند مجوز استفاده از یک بندر ایران (چابهار) را عنوان مسیری برای تردد تجاری به افغانستان ارائه دهد.

بر پایه این گزارش، بندر چابهار در ایران با سرمایه گذاری هند درحال توسعه است  و بخشی از مسیر جدید حمل و نقل هند به افغانستان محسوب می‌شود.

نیکی هیلی روز سه شنبه  برای دیداری سه روزه از هند وارد این کشور شد و برخی مقام‌های مطلع از رایزنی‌های آمریکا با هند پیرامون «برجام» خبر دادند.

وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرده بود که این نشست بر افزایش روابط راهبردی، امنیتی، دفاعی و البته «برجام» تمرکز دارد.

مقام‌های دولت هند اخیرا گفته‌اند که دهلی نو قصد دارد برای دور زدن تحریم‌های آمریکا، برخی پول‌های نفتی ایران را به «روپیه» پرداخت کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار