خبرهای داغ:

از مطالبه‌گری به‌حق خرمشهری‌ها تا موج‌سواری تخریب‌گران؛ خرمشهری‌های غیرتمند مقابل اغتشاش‌گران می‌ایستند

تخریب اموال عمومی و شخصی بازاریان، آسیب رساندن به شهر و اخلال در امنیت توسط افراد مجهول‌الهویه نه تنها به شهر و مردم مظلوم خرمشهر ضربه می‌رساند بلکه فریاد حق‌خواهی مردم را نیز میان هیاهوی آشوب‌گری سودجویان گم خواهد کرد و کاری را از پیش نخواهد برد.
کد خبر: ۹۰۳۱۵۱۱
|
۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز، قریب به دو هفته است که وضعیت آب شرب شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در حالت بحرانی قرار دارد. همچنین شاخص کیفی آب و شوری آن به قدری ناسالم است که تصفیه خانه‌های شهری قادر به تصفیه آن نیستند و مردم برای مصرف آب روزانه خود مجبور به خرید آب معدنی شده‌اند.

طبق اطلاعیه‌ و گفت‌وگوهای رئیس آبفای شهرستان خرمشهر، مدیرکل آبفا و استاندار خوزستان با رسانه‌ ملی و رسانه‌های مکتوب استانی به مردم وعده داده شد تا 15 تیر ماه مشکل آب خرمشهر حل و شکستگی لوله برطرف شود.

در تاریخ 8 تیر ماه مردم با تجمع مسالمت آمیز مقابل مسجد جامع اعتراض خود را نسبت به شوری آب اعلام کردند و امام جمعه خرمشهر نیز پس از برگزاری نماز جمعه با حضور در میان جمعیت معترضان مردم را به آرامش فراخواند.

 

علی‌رغم اطلاعیه آبفای شهرستان خرمشهر و گفت‌و‌گوهای فرماندار و نماینده خرمشهر درباره اقدام به ترمیم شکستگی لوله و پوشش رسانه‌های استانی و کشوری اعتراضات، مطالبه‌گری به حق مردم و مشکل به وجود آمده در دو شهرستان‌، اما عده‌ای سودجو سعی در القای نادیده‌گرفتن حق مردم از سوی رسانه‌ها به آنان شدند و برخی کانال‌های معاند و ضدانقلاب درصدد ناآرام کردن جو حاکم در شهرستان خرمشهر بودند.

شب گذشته با تجمع مردم در فلکه الله شهرستان خرمشهر نیروهای معاند و ضد انقلاب توانستند میان مردم نفوذ و روند مسالمت‌آمیز اعتراضات را به نفع خود تغییر دهند و با آتش‌زدن اشیاء و آسیب رساندن به اموال عمومی و شخصی کسبه بازار خسارت‌های بسیار زیادی را به خرمشهر وارد کردند.

سوء استفاده از اخلالگران از مطالبات مردم

فیلم‌های ارسال شده توسط کاربران در فضای مجازی و مشاهدات خبرنگاران در خرمشهر از درگیری مسلحانه سودجویان و اخلالگران در شب گذشته با نیروهای امنیتی در سطح خرمشهر حکایت می‌کند که تا پاسی از شب با سلب آرامش مردم توسط اخلالگران امنیت مردم به خطر افتاد.

ولی‌الله حیاتی فرماندار شهرستان خرمشهر صبح دیروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ناآرامی‌های روز شنبه اظهار داشته است: عده‌ای از عناصر تخریب‌گران با ایجاد رعب و وحشت قصد اجرای نقشه و برنامه‌های شوم خود را داشتند که با تلاش نیروهای امنیتی متفرق شدند.

وی همچنین با اشاره به اینکه طبق آخرین تحقیقات صورت گرفته اخلالگران امنیت شب گذشته در شهرستان خرمشهر از مردم بومی خرمشهر نبودند، از تکمیل ترمیم شکستگی لوله آب‌رسان به سطح این شهر خبر داد و خبر کشته‌شدن یکی از شهروندان را تکذیب کرد.

به گزارش بسیج، طبق شواهد موجود با وجود بهبود کیفیت آب شرب خرمشهر در روز شنبه متاسفانه عناصر سودجود درصدد دست گرفتن علم مطالبه‌گری‌های به حق مردم از ملت شهید پرور خرمشهر هستند و قصد دارند تا با موج‌سواری از مطالبات مردم به اهداف شوم خود برسند.

 

بی‌شک تخریب اموال عمومی و شخصی بازاریان، آسیب رساندن به سطح شهر و اخلال در امنیت توسط افراد مجهول‌الهویه تنها به شهر و مردم مظلوم شهرستان خرمشهر ضربه می‌رساند وفریاد حق‌خواهی مردم را نیز میان هیاهوی آشوب‌گری سودجویان گم خواهد کرد.

شهروندی که از راه‌های قانونی برای ساده‌ترین حق شهروندی خود یعنی آب شرب سالم مطالبه‌گری می‌کند هیچگاه راضی به آسیب رساندن به چهره شهر خود نمی‌شود و در مقابل نیروی انتظامی که امنیت شب و روزش را فراهم می‌کند اسلحه نمی‌کشد چرا که همین فرد؛ فرزند همین مرز و بوم است و او را هم‌وطن و همشهری می‌خواند.

 

آشوب و اخلال در سطح شهر نه تنها خواسته و حق مردم را پیش نمی‌برد بلکه تنها اجازه سوءاستفاده و نفوذ را به افرادی می‌دهد که همیشه برای برهم‌زدن امنیت شهرهایمان در کمین نشسته‌اند زیرا تاریخ خود گواه بزرگی برای این امر است؛ همچنین مردم خرمشهر نیز بارها با ادای دین خود به انقلاب اسلامی و پیشکش جوانان خود به اسلام، بصیرت خود را به اثبات رسانده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار