نوری گفت: کمیسیون کشاورزی با برگزاری چندین جلسه در صدد حل تعارضات قانونی بین سازمانهای مختلف در خصوص تملک اراضی کشاورزی روستایی و غیره برای ساخت و ساز است.
کد خبر: ۹۰۳۱۹۰۳
|
۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴

سید راضی نوری، عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج با اشاره به حل بحران آب در استان خوزستان و لزوم اتخاذ راهکارهای مقطعی برای حل مسئله آبرسانی در این منطقه گفت: با توجه به شرایط گرمای  هوا و کاهش نزولات آسمانی همچون برف و باران موزه آب در استان خوزستان تشکیل شده است که نیازمند همراهی و همدلی مردم دارد اما مهمتر از این موضوع اجرای برنامه های گذشته دولت برای آبرسانی به منطقه خوزستان است و طبق قول مسئول این معضل آبرسانی استان خوزستان باید تا نیمه تیرماه سال جاری مرتفع شود لذا باید مسئولین برای حل معضل آب جنوب کشور وقت بیشتری بگذارند.

 پیگیری مجلس برای حل مشکل تعارضات قانونی تملک اراضی کشاورزی/قول دولت برای حل بحران آب

وی  با اشاره به اهم برنامه‌ها و پیگیری های این کمیسیون طی روزهای اخیر عنوان کرد:اخیراً پیگیر حل مشکل تعارضات قانونی برای تملک اراضی بین برخی از سازمان ها بودیم بر این اساس برخی از اراضی در سطح روستاها و زمین های کشاورزی از لحاظ تملک بین برخی از سازمان‌ها همچون بنیاد مسکن و سایر سازمانها با مشکل مواجه هست که پیگیر آن هستیم.به عنوان مثال بنیاد مسکن برخی از اراضی را برای ساخت و ساز نیاز دارد اما برخی از سازمانها همچون اوقاف و امور خیریه، سازمان نیرو محیط زیست و... نسبت به تملک اراضی اظهاراتی را بیان می‌کنند که باید از لحاظ قانونی حل و فصل شود.

 

عضو کمیسیون کشاورزی افزود: بر این اساس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی با برگزاری چندین جلسه در صدد حل تعارضات قانونی بین سازمانهای مختلف در خصوص تملک اراضی کشاورزی روستایی و غیره برای ساخت و ساز است که امیدواریم  تعارضات موجود بین ادارات مختلف برای تملک اراضی کشاورزی حل و فصل شود.

ارسال نظرات