خبرهای داغ:
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با اشاره به پرداخت تسهیلات 15میلیون تومانی با بهره سه درصد به معتادین بهبود یافته برای ایجاد اشتغال گفت: ما دستگاه نظارتی هستیم اما در این خصوص اقدامات اجرایی نیز انجام می‌دهیم.
کد خبر: ۹۰۳۲۸۲۰
|
۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹

پرداخت تسهیلات 15میلیون تومانی به معتادین بهبود یافته در همدان/ رتبه 22 همدان در اعتیادبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیدرسول حسینی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد به دلایل افزایش مصرف ماده مخدر گل اشاره و بیان کرد:  علت افزایش مصر ف گل مربوط به همدان نیست بلکه در تمام کشور گرایش به سوء  مصرف این نوع مخدر وجود دارد که شاید دلیل آن راحتی کاشت، مصرف و حمل و نقل آن نسبت به مواد مخدر دیگر است.

وی به کاهش سن اعتیاد در استان اشاره و عنوان کرد: بر اساس طرح شیوع‌شناسی سن اعتیاد در بین بانوان و آقایان استان همدان  29 سال است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با اشاره به وضعیت اعتیاد در جامعه و استان همدان افزود: متاسفانه فرهنگ غلطی در بین جامعه روستایی کل کشور رواج یافته که مصرف مواد مخدر شبیه دوپینگ است که کارآیی و قدرت بدنی را افزایش می‌دهد در صورتی که این یک فرهنگ غلط است.

وی به وضعیت معتادین متجاهر در استان اشاره و بیان کرد: معتادین فاقد جا و مکان و کارتن‌خواب معتادین متجاهر را تشکیل می‌دهند که نقاط آلوده را به تفکیک نقاط شهری و روستایی در شهرستان‌های استان احصاء  کرده‌ایم.

رسولی با بیان اینکه افراد معتاد که به هیچ عنوان اقدام به ترک اعتیاد نمی‌کنند در قالب مراکز ماده 15 و  16 قانون مبارزه با مواد مخدر جمع آوری شده و تحت درمان قرار می‌گیرند، گفت: معتادین متجاهر جمع‌آوری شده در مراکز ماده 15 و16 ترک اعتیاد ساماندهی می‌شوند.

وی تعداد معتادین متجاهر استان را  کمتر از 150 نفر برآورد کرد و بیان داشت: 50 درصد آنها شاکیان خصوصی تکراری هستند که والدین و اعضای خانواده‌ را شامل می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با اشاره به اینکه همدان در اعتیاد در بین سنین 14 تا 65 سالگی در رتبه 22  کشور قرار دارد، تاکید کرد: این میزان شامل دانشجویان و اقشار مختلف مردم می‌شود و امیدواریم شاهد کاهش آمار معتادین در کل کشور باشیم چراکه حتی وجود یک معتاد خسارت‌هایی به خود، خانواده و جامعه  وارد می‌کند.

وی با اشاره به کشف 6 هزار و 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر طی یک سال توسط پلیس از قاچاقچیان در مسیر ترانزیت  اضافه کرد: این آمار چشمگیری است و نشان از تلاش همکاران در راستای مباره جدی با مواد مخدر دارد.

حسینی  با اشاره به  وجود سه مشکل اساسی در استان برای اقدامات لازم بعد از ترک معتادین و کنترل مصرف مواد مخدر  بر لزوم اجرای «آیین‌نامه مراقبت بعد از خروج معتادان» تاکید و بیان کرد: باید آیین‌نامه مراقبت بعد از خروج معتادین از زندان‌ها و مراکز ماده 15 و 16 اجرایی شود که متولی این کار نیز معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری است که ما نیز در این خصوص همکاری خواهیم داشت.

وی فراهم نبودن بستر آموزش را به عنوان یکی دیگر از مشکلات اساسی در استان در اقدامات لازم بعد از ترک معتادین برشمرد و گفت: در قالب تفاهم‌نامه با اداره‌ کل فنی و حرفه‌ای بهبودیافتگان، افراد در معرض خطر و خانواده‌های آسیب دیده  می‌توانند به صورت رایگان آموزش ببینند و خدمات آنها در معرض فروش قرار گیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان از پرداخت تسهیلات 15میلیون تومانی با بهره سه درصد به معتداین بهبود یافته برای ایجاد اشتغال اشاره و عنوان کرد: ما دستگاه نظارتی هستیم اما در این خصوص اقدامات اجرایی نیز انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه 97.5 درصد از بانوان جمعیت استان در حوزه آسیب‌های اجتماعی پاک هستند، خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که برای بانوان معتاد در قالب سازمان‌های مردم‌نهاد ورود کرده و در راستای اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر گام برداریم.

حسینی از برگزاری مراسم امحاء مواد مخدر در استان همدان در سال آینده خبر داد و اضافه کرد: لازم است در راستای کاهش آسیب اجتماعی مواد مخدر و همچنین اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر اصحاب رسانه همدان سازمان مردم‌نهادی تشکل دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات