خبرهای داغ:
مدیر اداره نظارت بر درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد
مدیر اداره نظارت بر درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به وجود 140 مراکز متادون‌تراپی در استان زیر نظر معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در این مراکز معتادانی که کارتن خواب نیستند پذیرش می‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۲۸۲۳
|
۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸

وجود 140 مراکز متادون‌تراپی در استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی گودرزی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد از اعتیاد به عنوان برنامه پیچیده سازمان‌های جاسوسی مستکبرین در کشور یاد کرد و اظهار داشت: در بحث اعتیاد با  یک پدیده کاملاَ پیچیده استعماری و برنامه‌‌ریزی شده در اتاق‌های فکری سازمان‌های جاسوسی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه نباید به اعتیاد به عنوان یک پدیده ساده و تجارت نگریست، گفت: تمام شواهد نشان می‌دهد در اتاق فکرهای استکبار برنامه‌ریزی‌هایی برای آلوده کردن کشور ایران صورت می‌گیرد.

مدیر اداره نظارت بر درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه قاچاقچیان همیشه یک قدم جلوتر از افراد انتظامی که با آن‌ها مبارزه می‌کنند، هستند، گفت:  مبارزه جدی با مواد مخدر اولویت مهم  کشور و نظام است.

وی بیان کرد: در موضوع مبارزه با مواد مخدر ارگان‌های بسیاری نقش دارند و به عنوان یک کمپلکس کاملاً پیچیده‌ای است که باید به صورت کارشناسی و دقیق مورد واکاوی قرار گرفته و  برنامه‌ریزی‌هایی انجام شود.

گودرزی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه برای جمع‌آوری معتادین متجاهر اقدامات و خدمات بسیاری ارائه شده است، افزود: برای این امر برنامه کشوری وجود دارد.

وی تصریح کرد: میزان اکتشافات مواد مخدر در کشور بالاتر از کل دنیا است که هزینه زیادی هم برای آن صرف می‌شود به طوری که ایران جزو کشورهای اول جهان در میزان هزینه‌کرد مبارزه با مواد مخدر شناخته می‌شود.

مدیر اداره نظارت بر درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه 60 تا 70 درصد از معتادین متجاهر افراد ثابت بدون هویت هستند، تصریح کرد: باید هویت آنها مشخص شود تا بتوانیم مورد حمایت قرار داده و خدماتی به آنها ارائه کنیم.

وی با اشاره به مشکلات معتادین بهبود یافته، بزرگ‌ترین مشکل در بحث مواد مخدر را  بکارگیری افراد بعد از ترک مواد مخدر دانست و یادآور شد: اگر معتادین بهبود یافته شغلی نداشته باشند مجدد به سیکل بر می‌گردند که همین سیکل موجب فرسودگی سیستم می‌شود که البته اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

گودرزی اضافه کرد: در مراکز ماده 16 که معتادین برای درمان، مراقبت و نگهداری به آنها وارد می‌شوند مراکز آموزشی راه‌اندازی شده که محصولات تولیدی و خدمات آنها وارد بازار می‌شود.

وی به وجود 140 مراکز متادون‌تراپی در استان زیر نظر معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان اشاره و بیان کرد: در این مراکز معتادانی که کارتن خواب نیستند پذیرش می‌شود و به مدت سه ماه به آنها دارو، مشاوره و  خدمات رایگان ارائه می‌شود تا به زندگی عادی بازگردند.

مدیر اداره نظارت بر درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان به وجود سه مرکز ماده 16 در شهرستان‌های همدان و نهاوند اشاره و عنوان کرد: در این سه مرکز به  405 بیمار خدمات رایگان از سیستم معاونت درمان دانشگاه ارائه می‌دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات