خبرهای داغ:
دانش‌آموزان جهادگر تویسرکانی این روزها با حضور در اردوهای هجرت 3 علاوه بر درک محرومیت در روستاها و مناطق محروم شهرستان با فرهنگ جهادی برای آبادانی کشور آشنا می‌شوند.
کد خبر: ۹۰۳۲۹۸۸
|
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

درک محرومیت در روستاها؛ زمینه‌ساز ترویج فرهنگ جهادی برای آبادانی کشوربه گزارش خبرگزاری بسیج از تویسرکان، آینده این کشور به دست نوجوانان و جوانان سپرده شده است، آنانی که مشغول به تحصیل هستند و البته این روزها در تعطیلات تابستانه به سر می‌برند.

تعطیلات تابستان که می‌شود هرکسی برای خود برنامه‌ریزی دارد، یکی تنها به ورزش کردن می‌پردازد و دیگری به کلاس ‌های آموزشی می‌رود و آموخته‌های خود را در دروسی همچون زبان و ریاضی تقویت می‌کند، آن یکی هم در کلاس‌های هنری ثبت‌نام کرده و برخی نیز به آموختن علوم روز از جمله رایانه علاقه‌مندی نشان می‌دهند.

اما در این میان هستند نوجوانانی که همراه با تفریحات دیگر و کلاس‌های آموزشی، خودسازی را اولویت قرار می‌دهند تا به قول خودشان برای سال تحصیلی جدید و آینده‌ای بهتر قوای ایمانی و جهادی خود را تقویت کنند؛ و چه محفلی بهتر از جمع‌ها و اردوهای جهادی دانش‌آموزی با عنوان طرح هجرت 3 که علاوه بر شادابی و نشاط عمومی برای آنان زمینه‌ساز آموختن حرفه و تجربه‌ای هم می‌شود.

در تویسرکان همچون سال‌های گذشته با آمدن فصل تابستان اردوهای جهادی دانش‌آموزی رنگ و بویی پرشورتر به خود می‌گیرد و دانش‌آموزانی که برای نام‌نویسی در این اردوها سراز پا نمی‌شناختند این روزها برای پر کردن اوقات فراغتشان برنامه‌ریزی کرده‌اند.

دانش‌آموزان جهادگر تویسرکانی این روزها با حضور در اردوهای هجرت 3 علاوه بر درک محرومیت در روستاها و مناطق محروم شهرستان با فرهنگ جهادی برای آبادانی کشور آشنا می‌شوند.

در این خصوص و چگونگی برگزاری اردوهای هجرت 3 دانش‌آموزی با فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان به گفتگو پرداختیم که در ادامه می‌خوانید.

* رشد تفکر مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان با حضور در اردوهای جهادی

سرهنگ مرتضی سیاهوشی  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به آغاز برگزاری اردوهای جهادی دانش آموزشی در قالب طرح هجرت از هفته گذشته در این شهرستان، گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، ایجاد روحیه جهادی همراه با نشاط و شادابی در بستری از فرهنگ‌سازی برای نهادینه کردن گفتمان کمک به مردم در مناطق محروم و ایجاد انگیزه برای فراگیری مهارت‌های شغلی، برخی از اهداف برگزاری اردوهای جهادی دانش آموزی است.

وی اظهار کرد: در طرح هجرت دانش‌آموزی، نوجوانان و جوانان خود داوطلبانه برای حضور در مناطق روستایی ثبت‌نام می‌کنند تا جایی که در حال حاضر در روستاهایی از جمله کندر، کهنوش، وردآورد علیا و وردآورد سفلی، همین آینده‌سازان کشور، آستین‌های همت و کمک‌رسانی خود را بالا زده‌اند و به فعالیت‌های جهادی پرداخته‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان دیوارنویسی، بهسازی، زیباسازی و رنگ‌آمیزی مدارس روستاهای نام برده را بخشی از فعالیت‌های جهادگران دانش‌آموز برشمرد و افزود: در این اردوها دانش‌آموزان فضایی با نشاط را با یکدیگر تجربه می‌کنند و علاوه بر آن با کارهای گروهی و آموختن تخصصی جدید در زمینه ارتقای توان روحیه تعهد و مسئولیت‌پذیری برای آینده‌سازی در این کشور آماده می‌شوند.

وی تصریح کرد: بهره‌گیری از نمادهای اسلامی و طرح‌هایی از این دست در دیوارنویسی مدارس، فضایی معنوی همراه با شور و نشاط را برای دانش‌آموزانی که می‌خواهند از آغاز مهر ماه در این مدارس تحصیل کنند، فراهم می‌سازد و از سویی دیگر نیز زمینه‌ساز ارتقای روحیه معنویت و بصیرت در ضمیر دانش آموزان جهادگر می‌شود.

سیاهوشی عنوان کرد: دانش‌آموزان ما با حضور در مناطق محروم، محرومیت را با چشمان خود از نزدیک مشاهده می‌کنند و با دردهای مردمان این مناطق آشنا می‌شوند، بدین ترتیب نه تنها این اردوها بسترساز خودسازی آنان است، بلکه امید را هم در دل محرومان ایجاد می‌کند.

وی تأکید کرد: به یاری حق تعالی دانش‎آموزان جهادگر از همین دوران نوجوانی، فعالیت‌های گروهی، خدمت به مردم و در نهایت آبادانی کشور را سرلوحه امور خود قرار می‌دهند و فردا روزی با گرفتن پست و مقامی نیز این روزهای خدمت‌رسانی به مردم را برای خود تداعی می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات